KNIŽNÍ TIP | Obchodník se smrtí (Hugh Laurie)

Zdravím všechny čtenáře i kolemjdoucí a vítám Vás u nového knižního tipu :) Dnes mám pro Vás nachystanou knihu, kterou jsem dostala před lety k Vánocům a pak jsem se k ní dlouho dokopávala – abych zjistila, jaká strašná škoda to byla.
Anotace z Databáze knih: Thomas Lang je úplně obyčejný chlap, který pracuje jako bodyguard, popíjí whisky a projíždí se na motorce. Jednoho dne se ale jeho život obrátí naruby... Osloví ho jakýsi muž a najme si ho na vraždu amerického průmyslníka. Lang napřed nabídku přijme, posléze se však rozhodne svou oběť varovat... Jeho dobrý skutek nezůstane nepotrestán. Proti své vůli se ocitá ve víru dramatických událostí, poněkud nedobrovolně se zaplétá do mezinárodních teroristických aktivit. Střetne se s nejrůznějšími zločinci, násilníky, obchodníky se zbraněmi, vrahy i agenty CIA... Svěží, napínavý, chytrý, ale především vtipný příběh s prvky thrilleru i detektivky vypráví autor Hugh Laurie s osobitě ironickým nadhledem.

Víte, já moc nemusím všechny ty renesanční umělce, protože si myslím, že málokdo má tolik talentu, aby se věnoval na opravdu dobré úrovni více uměleckým činnostem. Hugh Laurie je jedním z těch lidí, kteří toto nadání mají. Myslím si, že je skvělý herec, parádní muzikant a po přečtení knihy ho vnímám taky jako bezvadného spisovatele.
Jeho kniha Obchodník se smrtí je neskutečně vtipná záležitost plná nejrůznějších narážek a fórků, zároveň je to však napínavé čtení, které Vás chytne a nepustí. Vzpomínám na ni jen v tom nejlepším, líbila se mi opravdu hodně a všem ji doporučuji. Myslím, že čtenář ocení taky hlavní postavu – prolhaného chlapíka, který se neštítí podvodu a sarkasmus je jeho druhé jméno. Jde o jednu z těch literárních postav, které Vás zkrátka osloví, a Vy s nimi sympatizujete od začátku do konce.
Musím zde taky vyzdvihnout jednu věc, která knize podle mě neskutečně pomohla – nebo přinejmenším neublížila – a tou je český překlad. Jeho autor si totiž dal záležet na tom, aby Laurieho narážky převedl do českého prostředí, aby tedy byly českému čtenáři známé a pochopitelné. Povedlo se to na výbornou a podle mě to pro českého čtenáře knihu ještě více zatraktivňuje. Za mě opravdu jednička s hvězdičkou.
Vím, že se Hugh Laurie chystá vydat novou knihu – respektive chystal, protože měla vyjít už dávno. Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne. Já ale doufám, že se tak stane, protože bych si ji s chutí přečetla.
Vy jste tuto knihu četli? A věděli jste, že Hugh Laurie sepsal krimiromán? Co na to říkáte, máte chuť si ho přečíst? Budu zvědavá na Vaše názory, určitě se ozvěte v komentářích :)
Mějte se báječně,
K
 
Každé pondělí: Právě čtu
Každou středu: Knižní tip
Každý pátek: Recenze
Speciální nedělní články: Měsíční shrnutíVýzva a Chvíle s knihou
Google+

14 komentářů :

  1. Túto knihu mávajú myslím u nás v miestnom kníhkupectve často v zľave, no nikdy ma nelákalo si ju kúpiť. Teraz však o mojom rozhodnutí začínam pochybovať aj keď detektívky či thrillery zrovna nevyhľadávam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem Tě nalákala, Marti. Je to napínavé čtení, ale ne klasická detektivka / thriller. Doporučuji pořídit :) Pokud tak učiníš, budu se moc těšit na dojmy :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Já už mám tuhle knihu v plánu hroooozně dlouhou dobu, protože Hugh Laurie je moje srdcová záležitost, jenže v kamenných obchodech v celém Ústí jsem neviděla jednu jedinou kopii, z čehož jsem už poměrně na palici. (Budu asi muset mrknout na e-shopy.)

    Jsem ráda, žes zrovna tuhle knihu dala jako knižní tip, fakt jsi mi tím udělala radost (ještě víc než obvykle!). Doufám, že se k jedné z kopií tohohle pokladu dostanu co nejdřív!

    To mi připomíná, když už mluvíme o hercích píšících knihy, znáš Late Hector Kipling od Davida Thewlise? Popř. nevíš, kde bych ji mohla splašit? Kamenné obchody jsou beznadějné, a e-shopy mi věčně píšou "momentálně nedostupné", tak jsem trochu bezradná už, protože Thewlis je taky moje srdeční záležitost a já tu knihu prostě potřebuju. :D

    Měj se nádherně, Týnko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, tak to jsem moc ráda, že jsem knižním tipem udělala radost. Mrkni po e-shopech, určitě ji mít budou. Je to must-have, určitě se Ti bude líbit.
      K tomu Thewlisovi, při internetovém pátrání jsem narazila na tyhle dva e-shopy, který se tvářej, že by byly schopný to vcelku brzo dodat... Nikdy jsem ale z žádnýho neobjednávala, tak nevím, jaký jsou.
      http://www.enbook.cz/late-hector-kipling.html
      http://www.bookshop.cz/produkt/late-hector-kipling/
      Měj se krásně a dej vědět, jak se daří s lovem na Thewlise :))

      Vymazat
    2. Ty jseš prostě zlatá, víš to? Děkuju, děkuju, děkuju. Určitě se na ty eshopy mrknu, i když je teda taky vůbec neznám. No, uvidím. Ještě jednou děkuju a měj se nádherně!

      Vymazat
    3. Ale nejsem :) Nemáš zač. Okoukni to a uvidíš :) Snad si k Tobě kniha brzy najde cestu :)

      Vymazat
  3. Tak musím říct, Kristý, že jsem na tuhle knihu slyšela spíše negativní ohlasy, proto jsem moc ráda, že se konečně našel někdo, kdo ji také chválí. Sama se do ní asi pouštět nebudu, příliš mě nezaujala, na druhé straně se jeví jako příjemná oddechovka na léto...
    Měj se překrásně, ať se daří ve škole, na pracovišti, na blogu i kdekoliv jinde se budeš pohybovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, rozšířila jsi mi obzory, já neslyšela ohlasy prakticky žádné a z těch negativních jsem docela překvapená :) Ale tak sto lidí, sto chutí, to musí být. Měj se krásně a taky držím palce, ať vše vychází :)

      Vymazat
  4. Jak se tak koukám, tak jsem asi jediná, která o knize neslyšela :D
    Každopádně nevypadá vůbec špatně, ale na druhou stranu to není nic, co bych musela hned teď mít, takže se do ní asi pouštět nebudu :)
    Super tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nejsi, spousta lidí na mě kouká, o čem to mluvím, když jim o knize povídám :) Třeba se k ní jednou dostaneš, uvidíš :) Měj se krásně, Luci :)

      Vymazat
  5. V momentě, kdy jsem se dostala ke jménu Hugh Laurie bylo rozhodnuto. Tuhle knihu musím sehnat za každou cenu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsi tak odhodlaná si ji pořídit. Doufám, že se bude líbit :) Měj se hezky :)

      Vymazat
  6. Tuhle knihu jsem četla před spoustou let a vlastně si ani nejsem jistá, jestli jsem ji dočetla... fakt mi to přišlo jenom jako marketingový tah založený na jeho slavném jméně. Prostě, nebavilo mě to :D Ale obecně tenhle typ knih nečtu, takže je fajn, že sis to užila! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím a respektuju to. Nemůže se nám všem líbit totéž :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates