KNIŽNÍ TIP | Horké mléko (Deborah Levy)

Ráno jsem vám slibovala nový knižní tip, takže tady je. Dnes jsem pro vás vybrala novinku, kterou na konec května připravuje nakladatelství Slovart, a sice Horké mléko od Deborah Levy. Od autorky jsem už před nějakým časem četla Doplavat domů, knihu, která vyšla u Odeonu a na kterou vídám absolutně protichůdné názory. Buď čtenáře naprosto dostane, nebo se s nimi absolutně mine. Rozumím oběma stranám, přestože patřím k té, které byla uchvácena. A právě proto se hodně těším i na novou autorčinu knížku. Poetika, tajemství, zasněné výjevy, míchání reality a snu, pravdy a lži... to všechno autorka servíruje na stříbrném podnose. Mě si získala hlavně autenticitou svého psaní a zcela výjimečnou atmosférou, kterou dokázala v Doplavat domů vybudovat doslova na pár stranách.

Co vy a Deborah Levy? Četli jste Doplavat domů? Slyšeli jste o Horkém mléku? Budu ráda, když se podělíte o svoje dojmy v komentářích... 😊


Mladá antropoložka Sofia se již celé roky snaží vyřešit záhadu matčiny nevysvětlitelné choroby. Z Rose a jejích věčných nářků a stížností je už celá zničená, ale na druhé straně pro ni představují únik před vlastním neuspokojivým životem, za který se stále zdráhá převzít zodpovědnost. Společně s matkou odcestují na vyprahlé pobřeží Španělska, kde hodlají navštívit věhlasného lékaře, do něhož vkládají naději, že by mohl vyléčit Rosino matoucí ochrnutí. Je to její poslední šance. Doktor Gómez však používá velmi zvláštní metody, které mají pramálo společného s klasickou medicínou, a jak léčba pokračuje, Rosin stav se i pro něj stává stále větší záhadou. Krize ve vztahu mezi matkou a dcerou se stupňuje a rozptýlení hledající Sofia se zaplétá do svůdné a pomíjivé milostné aféry. Tento takřka snový hypnotický příběh o síle ženy je jako labyrint plný tužeb, pudů a surrealisticky přesvědčivé logiky. Autorka v něm prozkoumává otázky lidské sexuality, potlačovaného hněvu, svůdnosti sklouznutí k hypochondrii a užívání farmaceutik i prazvláštní povahu mateřství a zároveň oslavuje hodnotu experimentování se životem – hodnotu zvídavosti, prostého úžasu a snahy žít naplno.

10 komentářů :

  1. Hm, nezní to špatně, ale nejsem úplně přesvědčená, tak jsem zvědavá, jestli se ke knize dostanš a co na ní povíš :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ono ani to Doplavat domů není úplně pro každého. Ráda bych se ke knize dostala brzy, ale uvidíme :)

      Vymazat
  2. Mám doma Doplavat domů, ale ještě jsem se k ní nedostala. Uvidím, jak mě autorka osloví. Nicméně tady anotace u knihy mě zaujala, takže bych tu první knihu měla brzy zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sice neznám a nečetla jsem, ale nezní to vůbec špatně! Se Slovartem mám navíc jen dobré zkušenosti. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna Tobě, Vlasti, moc doporučuju, myslím, že by Tě autorka mohla bavit! :)

      Vymazat
  4. O autorce ani knize jsem nic neslyšela, ale nevypadá špatně. Bohužel mám momentálně jiné knižní priority, kterých je docela dost, takže prozatím asi vynechám :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, Kristý, ono to chce asi chvilku počkat, já bych to jako mladší určitě neocenila... :)

      Vymazat
  5. Já sice patřím k té skupině, která Doplavat domů přečetla a tím to pro ni víceméně skončilo, ale tuto autorčinu knihu si nenechám ujít. Přece jen na tom jejím psaní něco je, to se musí nechat, jen to objevit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, jen to objevit... A taky chce autorka takový ten specifický moment, náladu, nedá se to číst kdykoliv. Ale když se člověk trefí, je to úžasné :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates