KNIŽNÍ TIP | Tam a zase zpátky (Sean Astin, Joe Layden)

Ahoj všem :)
Vítám Vás u Knižního tipu, ve kterém Vám představím titul, který by neměl uniknout žádnému fanouškovi Pána prstenů. Jedná se o autobiografii Seana Astina, představitele Sama Křepelky.
Anotace z bux.sk: Tam a zase zpátky je velice osobní a mimořádně čtivá výpověď o tom, co to znamená, účastnit se jednoho z největších filmových dobrodružství všech dob. Je to také pravdivý příběh herce, jehož sen se stal skutečností.
Co dodat? :)
Tahle kniha by si měla najít cestu ke každému fanouškovi Pána prstenů. Ano, v začátku sice Sean popisuje svoji kariéru a jak se postupně propracovával k tomu okamžiku, kdy mu z produkce Pána prstenů zavolali, že ho teda berou. Ale i tato část je nesmírně čtivá. Poté se však dostáváte k hlavnímu tématu, kterým jsou přípravy i samotné natáčení, ovšem také chvíle po jeho skončení, propagace snímků i definitivní konec celého příběhu. Autor nenásilně poskytuje čtenáři náhled na denní dění na place, na jednotlivé aktéry natáčení a na jeho dojmy z tohohle epického dobrodružství.
Na Databázi knih jsem zjistila, že spousta lidí knihu kritizuje pro její patos. Prokristapána, kdybych hrála v Pánovi prstenů a pak na to zpětně vzpomínala, řvala bych jako šílená. Já v tom nehrála, a stejně dodnes, když na Pána prstenů dojde řeč, jsem schopná začít natahovat. A přehnaná snaha neurazit? No, autor se asi snažil být milý. Nemyslím, že je nutné vždy a všude kritizovat, někdy prostě člověk chce na ty ošklivé věci zapomenout a uchovat si v paměti jen ty pěkné. Tak nač urážet.
Kniha mi prostě připomíná Seanovu postavu, Sama Křepelku. Oddaného člověka, který se nebojí jít za svým cílem, ale zároveň chce zůstat sám sebou a ctít hodnoty, které jsou pro něj důležité. Možná, že v knize nikoho výslovně neurazil a že si taky trochu pofňukal, ale zůstal sám sebou a mě tím rozhodně potěšil
Povězte mi, znáte tuto knihu? Četli jste ji? A jste fanouškové Pána prstenů a Hobita? Viděli jste jen filmy, nebo jste poctivě četli i knihy? Jak moc jste tu mánii prožívali? Mně bylo kolem dvanácti třinácti a zbožňovala jsem to. Filmy jsem viděla nespočetněkrát, knihy jsem četla také víckrát. Budu ráda, když se o Vaše vzpomínky podělíte v komentářích :)
Mějte se nádherně,
K
 
Každé pondělí: Právě čtu
Každou středu: Knižní tip
Každý pátek: Recenze
Speciální nedělní články: Měsíční shrnutíVýzva a Chvíle s knihou
Google+

7 komentářů :

  1. Souhlas, souhlas a souhlas. Až se uvidíme, tak ti prozradím tajemství, které tady nechci veřejně rozhlašovat :D
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Ti nesmím zapomenout připomenout, už teď jsem zvědavá jako opice :D Krásný víkend, Hani :)

      Vymazat
  2. Ani jsem nevěděla, že tahle kniha existuje! Já sice nejsem moc fanoušek biografií, ale jsem VELKÝ fanoušek Hobita a Pána Prstenů, takže se třeba po téhle knize někdy mrknu.

    Díky za tip a měj se nádherně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na téhle knize je prima, že to nemá moc typicky biografických rysů, ale je to spíše příjemné klidné povídání. Pro fanoušky Pána prstenů a Hobita nutnost, řekla bych ;)
      Jsem ráda, že byl tip užitečný, měj se moc krásně, Káťo :)

      Vymazat
  3. Taková kniha existuje? Vážně jsem ráda, že děláš knižní tipy. Knížku si určitě přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Existuje a je skvělá! Jsem moc ráda, že jsou moje tipy přínosné a těším se, co na knihu řekneš :) Měj se hezky :)

      Vymazat
  4. Prvni co me napadlo, kdyz jsem videla nazev, tak Hobit. Pak rozkliknu clanek a hele, Pan prstenu ♥

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates