KNIŽNÍ TIP OD MAMINKY | Série Vraždy v kruhu (Iva Procházková)

Ahoj :)
Všem Vám přeji krásný pátek a vítejte u nového článku. Dnes pro Vás mám nový knižní tip, ale ne jen tak ledajaký... Po nějaké době jsme pro Vás totiž připravily doporučení s maminkou. Dnes padla volba na sérii Vraždy v kruhu.
Obě knihy jsem kupovala mamce já, protože se dívala na seriál, když jej dávali v televizi poprvé. Podruhé už jsem se koukala s ní a musela jsem uznat, že je to velmi povedená česká detektivka. Proto když začaly vycházet knihy, byly to jasné adeptky na dárky.
Potěšilo mě, že jakmile se mamka pustila do čtení, měla oba tituly přelouskané během pár dní a obě knihy si pochvalovala, jak jsou dobře napsané a že z proudu českých detektivek rozhodně vyčnívají. Abych ji pro Vás citovala: Obě knihy mají čtivý sloh, který zbytečně nezabředává do zavádějících nebo příliš popisných sekvencí. Dějově se přehledně prolínají příběhy skupin či jednotlivých aktérů zápletky, přičemž v detektivce (-kách) není „přelidněno“, což u jiných knih dokáže docela znepříjemnit čtenářský zážitek. Psaný formát velice uvěřitelně doplnil již viděné filmové zpracování dalších vyšetřovateli řešených případů.  
Anotace z Databáze knih - Muž na dně: Kolik motivů může mít jedna vražda? Kolem mrtvého z jezera se vynoří plejáda svérázných osob: od pěstitele konopí přes renomovaného architekta, promiskuitního policistu až po tajemnou Kubánku. S neortodoxním kriminalistou Holinou se budeme prodírat labyrintem vyšetřování a přitom nahlédneme hluboko do životů propojených pletivem silných emocí a rozporuplných činů. Kriminální román Ivy Procházkové je předehrou seriálu Vraždy v kruhu s Ivanem Trojanem, Richardem Krajčem a Hanou Vagnerovou v hlavních rolích, jehož vysílání chystá Česká televize od ledna 2015. V románu poznáváme hrdiny s časovým předstihem dvou let, sledujeme začátky jejich vztahů, jsme u samých kořenů jejich pozdějších televizních osudů. 
Anotace z Databáze knih - Dívky nalehkoV soukromé zahradě je nalezena mrtvá dívka, oděná jen v lehkém erotickém prádle. Na první pohled okolnosti ukazují na sexuálně motivovanou vraždu. Svérázný komisař Holina, který dá stejně na svou policejní intuici jako na radu bývalé lásky, psycholožky a astroložky Sabiny, se snaží proniknout co nejhlouběji do okruhu lidí kolem zavražděné Vietnamky. Pátrání ho nejprve vede do proslulé tržnice SAPA, postupně však zjišťuje, že ve hře je mnohem víc. Dívky nalehko jsou dalším setkáním s majorem Holinou z pražského Oddělení vražd, kterého známe ze seriálu Vraždy v kruhu s Ivanem Trojanem, Richardem Krajčem a Hanou Vagnerovou v hlavních rolích. Stejně jako Muž na dně, i Dívky nalehko předchází událostem seriálu.
Já sama jsem do knih jen letmo nahlédla, ale znáte to, i první řádky dokážou zaujmout. V případě Vražd v kruhu tomu tak stoprocentně je, takže já už mám knížky půjčené a snad na ně brzy dojde řada.
Vy znáte seriál a knihy? Četl někdo z Vás některou z nich? jak se Vám případně líbila?
Budu se těšit na vaše komentáře a přeji Vám nádherný páteční večer a vydařený víkend!
K

15 komentářů :

  1. Rozhodně se mi líbí provedení obálek. Na to , že jsou to české knihy je to více než působivé. Seriál jako takový mě vůbec nenadchnul a tak bych nad knihou asi dlouho přemýšlela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálky jsou moc povedené, ale nepochopím, proč nemohou být jednotné... :D Nevadí. A jinak chápu, že to ne každému sedí, já byla zpočátku taky trochu rozpačitá, ale pak mě to docela nadchlo :) Díky, Katy, a měj se hezky :)

      Vymazat
  2. Na televizi nekoukám, takže o seriálu nevím a o knihách také slyším poprvé :) Akorát by mě docela mrzelo, že obálky vypadají odlišně. Líbí se mi obálka Dívky na lehko, je to hezké písmo. Druhá kniha nevypadá jako že je ze stejné série, ale třeba je to záměr.
    Měj se hezky :)

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, naprosto s Tebou souhlasím, taky nechápu, proč nejsou jednotné... A pokud je to záměr, fakt ráda bych znala jeho důvod. Jinak jsem moc ráda, že jsi u mě narazila na něco nového, co jsi neznala :) Měj se taky hezky :)

      Vymazat
  3. Knížky vypadají zajímavě, mám ráda české detektivky :-) Budu se těšit na případné recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Obálky obou knížek vypadají dobře a zaujmou už na první pohled (tedy alespoň mě), ale slyším o nich prvně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se líbí, jsou na české poměry velmi vydařené. Jsem ráda, že jsi u mě narazila na něco pro tebe nového :) měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Při setkání na knihy došla řeč, tak se k nim snad jednou dostanu :) Určitě mě lákají a jestli jsi mamku citovala, možná by měla začít přemýšlet taky nad založením blogu, takové slovní obraty bych nevymyslela ani, kdybych nad tou recenzí seděla hodinu :D
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se těšit na Tvé případné dojmy, Hani. Snad se sama ke knihám brzy dostanu. Jinak mamce jsem vyřídila pochvalu a byla potěšená :)) Měj se moc hezky!

      Vymazat
  6. Krásné tipy, Kristýnko, asi udělám, stejně jako Ty, radost mamce :-) Myslím, že by se jí tyhle knihy mohly líbit.
    Tvoje maminka to řekla perfektně a klobouk dolu před jejím vyjádřením :-))
    Snad se k nim jednou dostanu i já :-D
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soni, moc díky, vše jsem vyřídila a mamka má samozřejmě radost :) jsem ráda, že tě knížky zaujaly a doufám, že Tvojí mamince udělají radost - a případně i Tobě :) Měj se moc krásně :)

      Vymazat
  7. Tak tyto tipy si píšu, myslím, že by mě to mohlo i bavit. Sice nevím, kdy se ke knihám případně dostanu, ale budu je vést v paměti... raději tedy na seznamu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál jsem taky sledovala, mám ráda Trojana :)

      Vymazat
    2. Tak to mám velkou radost, že Tě tip tak zaujal, že ho píšeš na seznam :) Budu se časem těšit na Tvoje dojmy. Já sama knihy plánuji snad na duben, uvidíme, jak to vyjde :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates