MY ČTEME | Tolkien Reading Day 2017

Ahoj všichni!
Zdravím Vás u nového článku, který bude věnovaný našemu čtenářskému klubu My čteme.
Díky Báře z blogu Bookish Dream jsem narazila na světovou literární událost, kterou fanoušci Tolkienových děl pořádají vždy 25. března už od roku 2003.
Prostřednictvím tohoto dne se snaží rozšířit Tolkienovo dílo mezi další čtenáře, ale i nečtenářskou veřejnost. Děje se tak formou čtení oblíbených pasáží z autorových děl.
Tahle myšlenka mi přijde úplně famózní a neskutečně motivující - nikdo Vás nenutí, abyste si sedli a celý den četli jako diví. Ne. Vezměte si do ruky knížku, prolistujte ji, přečtěte si pár Vašich oblíbených částí. A ještě jste knihu nečetli? Nevadí, začnete klidně od začátku a uvidíte, třeba Vás chytne a budete si ji chtít přečíst hezky celou. Je to jen na Vás.
Každý rok má tento den navíc určité téma, letos je to Poetry and Songs in Tolkien’s Fiction.
Upřímně, mám dojem, že to nemohlo vyjít lépe.
Na březen jsme si v našem čtenářském klubu odhlasovali jako společné čtení Tolkienova Hobita, který je plný nejrůznějších říkanek, básniček a písní. To je osud, ne?
Proto bych byla hrozně ráda, kdybyste se do Tolkienova dne také zapojili. Je to vynikající příležitost zase trochu spojit naše čtenářské úsilí a v klubu spolu něco sdílet. Co kdybyste vybrali svou nejoblíbenější pasáž z Hobita a připsali, proč je právě tato Vaší nejmilejší? Nebo máte nějakou říkanku, báseň, či písničku, která se Vám opravdu hodně líbila? Nemusíte číst celou knihu, jen do Hobita nahlédněte a chvilinku u něj poseďte.
Letos vychází Tolkien Reading Day na sobotu (tedy už na zítra), což je prima den ke chvilce strávené s knihou - další důvod, proč se letos zapojit! V diskuzi nám proto založím speciální vlákno a budu hrozně ráda, když v něm budete nějaké své oblíbené části Tolkienových textů sdílet. Máte volné ruce, neomezujte se jen na Hobita, pokud Vás zasáhlo něco jiného... Věřím, že si všichni rádi rozšíříme obzory! A budu samozřejmě ráda, pokud třeba napíšete vlastní blogový příspěvek - ten také prosím nezapomeňte v naší skupině na Goodreads sdílet :)


Přidáte se? Láká Vás tento speciální den? Budu ráda, když mi dáte vědět už dnes v komentářích. 
Na zítřek Vám přeji spoustu klidu a volného času a také náladu na něco pěkného tolkienovského. Budu se těšit na Vaše příspěvky :) 
A ještě jedna věc - pokud budete něco s touto tématikou sdílet na sociálních sítích, nezapomeňte nejen na náš hashtag #mycteme, ale také na hashtag akce #TolkienReadingDay :)
Užijte si krásný víkend,
K

12 komentářů :

  1. Zní to hodně zajímavě, Hobita mám už přečteného, ještě sepsat komentář ke knize, dokonce jsem přečetla nejen knihu, ale i komiks, abych mohla srovnávat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem ho četla a je skvostný jako vždy, Zdeni :) Jak už jsem psala u Tvého článku, mě osobně komiks neláká, ale je skvělé, žes o něm v článku také mluvila, rozšířilas - věřím, že nejen mně - obzory :)

      Vymazat
  2. ja se asi na Tolkiena nedostanu, ale nicmene mi to pripomina, ze bych si konecne mela doplnit Stredozem o dalsi knihy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I k takové činnosti byl Tolkienův den jistě prima příležitostí :))

      Vymazat
  3. Jé, to zní jako skvělá akce, dík za informaci o ní! Zkusím se tedy k Tolkienovi dostat aspoň chvilku večer, Hobita doma nemám, ale Pána prstenů kompletního... takže se mi snad podaří si udělat čas na příjemnou chvilku s knihou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tak doufám, že ten večer vyšel a že sis hezky početla :))

      Vymazat
  4. Letos to vyšlo krásně a já se hned pustila do čtení Hobita :) I do psaní tématického článku :) Tolkien je můj nejoblíbenější autor, takže je radost dát si re-reading :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já celkově tuhle složku Tolkienových knih opravdu miluji. Dodnes si pamatuji nazpaměť některé z hádanek ve tmě a vybalím na sebe další z mých tajemství - když jsem byla mladší, měly jsme s holkama od koní takový "spolek" a každý večer jsme si předčítaly vlastní příběhy, které jsme sepisovaly právě na základě Tolkienových příběhů. Já jsem tak například sepsala Vilíkovo putování potom, co ho výprava opustila u jezera před vstupem do Morie. Každopádně - k čemu jsem se chtěla dostat :D "Schůzky" probíhaly na půdě, kde jsme v létě přespávaly (jako když jsme byly na táboře jako instruktorky) a celou tu půdu jsme měly právě vyzdobenou citáty z Tolkienových děl :D
    Tak mám za sebou trochu zmatečně sepsaného sentimentu a ještě u toho vypadám jak členka sekty, ale snad tě komentář pobaví :D :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  6. :D :D :D Hani, díky za perfektní komentář, zní to úplně kouzelně a svým způsobem bych tam nejradši byla taky. Teď zase zním já jako nějaký stalker ;) Komentář mě pobavil a potěšil :) Měj se moc hezky, sektářko ;) :D

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates