PŘEČTENO | Leden 2018

Pravidelní čtenáři mého blogu jistě zaznamenali, že na sklonku roku 2017 mě postihla vleklá čtecí krize. Zní to přehnaně tragicky? Ale ona taková krize pro knihomola skutečně je menší osobní tragédií. Chtěla jsem číst, potřebovala jsem číst, ale nešlo to. Mám proto velkou radost, že mohu konstatovat, že začátek nového roku skutečně přinesl změnu a že je krize, zdá se již definitivně, zažehnána.

Jak jste na tom s lednovým čtením Vy? Stihli jste vše, co jste chtěli? Která kniha pro Vás byla nejlepším zážitkem? A potkalo Vás nějaké zklamání? Pište do komentářů, budu se na Vaše zprávy moc těšit!

V lednu jsem totiž zvládla přečíst nádherných osm knih, přiblížila jsem se svému snu přečíst průměrně sto stran denně, byť mi ještě malý kousíček chybí, a co víc, na všechny přečtené knihy jsem dokonce sepsala i recenze. To je něco naprosto nevídaného a asi se mi nikdo nebude divit, že jsem z toho šťastná přešťastná
Právě proto, že na všechny knihy už jsou tady na blogu recenze (najdete je kliknutím na odkaz pod názvem knihy v seznamu níže), nebudu se v tomto článku znovu dlouze rozepisovat. Přesto ale leden nějak stručně shrnu. 
Především mě těší, že už v prvním měsíci roku jsem narazila na knihy, které se s největší pravděpodobností probojují do mého seznamu nejlepších knih roku 2018. Jsou jimi Byly tady, a už nejsou a Prozření, a jistě není náhoda, že obě pochází z produkce nakladatelství Domino. Pokud si z mého lednového výběru máte přečíst nějakou knihu, prosím, ať je to jedna z těchto dvou.
Největším zklamáním bylo naopak Infernum, které mi prostě nesedlo a čtení jsem docela protrpěla.
Velkým a nesmírně milým překvapením pak byla knížka Krycí jméno E219 od mladé české autorky. Od této knihy jsem mnoho neočekávala, takže mě zaskočilo, jak moc jsem si čtení užívala.
Sázkou na jistotu pak byl v lednovém čtení nový Robert Bryndza. Temné hlubiny se v mém žebříčku perou o titul nejlepší Bryndzovy knihy s Dívkou v ledu. Líbily se mi opravdu hodně a jen přiložily do ohníčku zoufalé potřeby dalšího dílu. Dočkáme se prý na jaře, takže musíme vydržet jen chviličku.
A ještě jedno milé překvapení, a sice Klub zabijáků od Paula Finche. Knihy, jejíž děj navazuje na události prvního dílu série s Markem Heckenburgem, jsem se docela bála. Myslela jsem si, že autor bude téma jen zbytečně ždímat. Moje obavy se ovšem nenaplnily, Klub předčil veškerá má očekávání a já na něj pěju ódy, kudy chodím.
A teď jen doufat, že i únor bude podobně vydařený...

💗

Leden 2018
Počet přečtených knih: 8
Počet přečtených stran: 2 547
Průměrný počet stran za den: 82

1. Temné hlubiny
| Robert Bryndza | 416 stran | 13. 12. 2017 - 7. 1. 2018 |

2. Byly tady, a už nejsou
| Haylen Beck | 352 stran | 7. 1. 2018 - 8. 1. 2018 |

3. Infernum
| Mark Maria Kraft | 311 stran | 9. 1. 2018 - 10. 1. 2018 |

4. Krycí jméno E219
| Terry Shaft | 190 stran | 10. 1. 2018 - 11. 1. 2018 |

5. Damídci aneb Ochránci pohádkového světa
| David Řezanina | 70 stran | 11. 1. 2018 - 12. 1. 2018 |

6. Klub zabijáků
| Paul Finch | 448 stran | 14. 1. 2018 - 19. 1. 2018 |

7. Prozření
| Jessica Shattuck | 400 stran | 12. 1. 2018 - 23. 1. 2018 |

8. Hadrový panák
| Daniel Cole | 360 stran | 23. 1. 2018 - 26. 1. 2018 |

18 komentářů :

  1. Ty jo tak to se vůbec nedivím, že jsi šťastná přešťastná. Osm knih je dost, já jsem přečetla 5 nebo 6 teď si nemůžu vzpomenout.

    https://knihynejsouzlo.blogspot.cz/

    Tánička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, pět šest je taky paráda a takový můj standard, osm je u mě hodně povedené :)

      Vymazat
  2. Skvělý výkon, gratuluji :-) Také se mi v lednu povedlo přečíst 8 knih, což je celkem můj dlouhodobý průměr, ale i tak jsem ráda, že pokračuji i v novém roce ve stejně zaběhnutém režimu.
    Přečetla jsi samé krásné knížky a budu se těšit na recenzi Hadrového panáka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky Marcelko! Snad bude recenze brzy, dám odkaz pak i sem na blog jako vždy :) Těším se na Tvé měsíční shrnutí, měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Skvělý výsledek:) Já přečetla za leden tuším asi 6 knih, takže si taky rozhodně nemůžu stěžovat. Přeju, ať je i únor stejně úspěšný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! A šest je také paráda, držím palce, ať i Tobě jde čtení v únoru od ruky stejně pěkně :)

      Vymazat
  4. Ohledně „vleklé čtecí krize“ jsem to měla koncem roku naprosto stejně. Naštěstí leden už byl lepší, tedy ne tolik jako ten tvůj, ale stejně. :)) Přeju stejně plodné únorové čtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, že už je to na dobré cestě :) Čtecí krize jsou nejhorší! :(

      Vymazat
  5. Tak to je krásné novoroční vykročení :-) Ať ti to vydrží i nadále :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní výběr, jedna lepší než druhá.

    OdpovědětVymazat
  7. Máš hodně pěknou hromádku. :)
    Moc se těším, až vyjde recenze na Hadrového panáka, včera jsem na něho koukala v knihkupectví, ale nakonec jsem nechala zlákat na Sběratele motýlů a ještě ten den jsem ho celého přečetla...takže jsem si vlastně mohla ty knihy vzít klidně obě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! A myslím, žes rozhodně vybrala tu lepší, Sběratele právě čtu, jsem v půlce a pokud mohu předčasně soudit, řekla bych, že bude lepší než Hadrový panák. Recenze snad bude brzy, tak uvidíš, zda Tě to naláká... i když Tobě bych já osobně asi knihu nedoporučila, čteš hodně seveřany, a Panák, to je takový ten klasický thrillerový průměr, který nás v poslední době zaplavuje. Pěkné čtení, ale postradatelné.

      Vymazat
  8. Ty jo, osm poměrně tlustých knížek, jsi dobrá! :) Držím palce, aby tě ani v únoru neopustil elán a chuť číst! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Máš za sebou parádní čtecí měsíc, Kristý, gratuluji. Mně se taky docela vedlo, sice toho nemám tolik co do počtu knih, ale počet stran bude zhruba stejný, na čemž má největší zásluhu samozřejmě To :)
    Z tebou čtených knih se určitě chystám na vše z Domina, doufám, že už velmi brzy a jednou snad zkusím i toho Bryndzu a asi i Hadrového panáka :)
    Měj se moc krásně a ať se vyvede i únor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Hani! No To je pořádný tlouštík, byla jsem překvapená :) Jsem ráda, že se i Tobě čtenářsky dařilo :) A Domino a Bryndzu, to zkus, to je jasný, ale s tím Hadrovým panákem... nevím nevím, zda bys toho nelitovala. Zas taková ohromná pecka to není :)
      Měj se také krásně!

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates