RC RECENZE | Nebezpečná laskavost (Darcey Bell)

Thriller Nebezpečná laskavost je žhavou novinkou nakladatelství Leda, které bylo tak laskavé a poskytlo mi recenzní výtisk. Jako velký fanoušek žánru jsem byla moc zvědavá, zda mě tato novinka dokáže překvapit, zda to bude thriller na úrovni, který vystoupí z té záplavy průměru, které jsme v poslední době svědky. Překvapil, a příjemně. Přesto však ze zcela jiných důvodů, než bych na začátku čekala.

Dagmar z Ledy mnohokrát děkuji za to, že mi knihu k recenzi nabídla, bylo to skvělé čtení! 😊

Stephanie a Emily se seznámily před školou, kde v dešti čekaly své syny. Nepřízeň počasí svedla tyto dvě matky dohromady a učinila z nich nejlepší přítelkyně, které navzájem znají svá největší a nejhorší tajemství. Jenže co když jedno tajemství zůstalo nevyřčeno? A co když ve skutečnosti nešlo o přátelství, ale o vynikající plán? Zeptejte se sami sebe... jak dobře znáte své nejlepší přátele? 
Tím, co učinilo z Nebezpečné laskavosti něco výjimečného, byla bezpochyby atmosféra knihy, a proto chci právě o ní mluvit nejdříve. Autorce se totiž výborně podařil přerod příběhu z první části, která je opravdu čistě thrillerová, do druhé, ve které už není důležité odhalování příběhu, ale především takový příkrov úzkosti, temnoty a zvrácenosti.
Celkově je nesmírně těžké vysvětlit, jak moc dobré čtení to bylo, bez jakýchkoli spoilerů. Autorka se skutečně nebála pustit se do závažných motivů a předestřít čtenářům vykreslení pořádně zvrácené stránky lidí. Díky vyústění knihy ukazuje, jak strašně snadné je srazit se se zvrhlostí, temnotou a manipulací. Bezcitnost, snad až jistá sociopatie, bezohledná touha po moci a ovládání, vychytralost, nemilosrdná cílevědomost... to všechno v Nebezpečné laskavosti dostanete. A věřte mi, že vám bude běhat mráz po zádech.
Postavy byly vypracované dobře, pomineme-li jednu z nich, která byla s prominutím vyloženě hloupá a nevydržela bych s ní ani minutu. Její pomýlenost, naprostá absence jakékoliv racionality, ale i svědomí a alespoň základů morálky, mě místy vytáčela k nepříčetnosti a říkala jsem si, zda je skutečně možné, aby byl někdo tak mimo. Bohužel, život mě utvrzuje v tom, že to možné je - a nejen v knihách. Chápu, že pro příběh byl tento charakter esenciální, ale stejně si říkám, zda to nešlo udělat nějak lépe.
Příběh samotný a jeho vývoj vás možná tolik nepřekvapí, v určitý moment pochopíte, co přesně se stalo a kdo byl strůjcem celé věci. Nicméně i přesto doporučuji číst pozorně až do samého konce, protože musím říct, že mě ta nechutně zvrácená genialita celé věci nakonec naprosto dostala. Už už to vypadalo, že jsme v samotném finále, že nic dalšího už nepřijde, a ono ejhle - posledních pár stránek a ještě pořádná perlička na závěr!
Co mně osobně při čtení úplně nesedělo, to bylo velké množství takového toho přemýšlení, vnitřních myšlenek, uvažování... přičemž se mnoho z toho vlastně točilo pořád dokola a některé věci jsem slyšela až mockrát. Zrovna v nedávné recenzi jsem zmiňovala, že tyto interní monology příliš nemusím, ale jsem jim otevřená, pokud jsou zajímavé. Tady mi to tak úplně nepřišlo, některé chvíle mi přišly zbytečně natahované a celkově by kniha dle mého názoru snesla o pár stránek méně. Ale nebylo to žádné utrpení, to se nebojte, v knize výrazně převažovaly pasáže, které jsem hltala jako blázen.
Tím se dostáváme k další pochvale - mám pocit, že jsem tuhle knížku nepřečetla, ale že jsem jí proletěla. Opravdu to má takový ten zdravě adiktivní aspekt, kdy prostě musíte vědět, jak to bylo dál, a musíte číst, ať chcete, nebo ne. Já s knihou v ruce i vařila :)
Celkově Nebezpečnou laskavost vřele doporučuji, jistě se s hrdostí zařadí na scénu kvalitnějšího thrillerového čtení, v němž ale nejde nutně o tajemství a nevyřešené záhady, nýbrž o atmosféru a o pocity, které ve čtenáři dokáže vyvolat. Věřte mi - budete se bát, budete smutní, budete u vytržení, budete zhnusení... Na těchto 352 stranách prožijete všechno možné. Tak vzhůru do toho.

Knihu můžete koupit zde.

 
Název knihy (originál): A Simple Favor
Název knihy (česky): Nebezpečná laskavost
Autor: Darcey Bell
Rok vydání (originál): 2017
Rok vydání (česky): 2018
Nakladatelství: Leda

10 komentářů :

  1. Super recenze Kristýnko :-) Já s tebou souhlasím hlavně v tom, že kniha se nečte, knihou se letí :-)) Narozdíl od tebe bych v knize neškrtala, líbila se mi tak, jak byla, ale opět s tebou souhlasím v tom, že tahle kniha je opravdu kvalitní a byla by velká škoda, kdyby někde zapadla. Víc takových knih, prosím! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju za komentář a za pochvalu. Jsem moc ráda, že sis knihu také tak užila a že se v drtivé většině věcí shodneme. Tak snad brzy potkáme další podobný skvost :) Měj se moc krásně :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, kniha mě hned zaujala podle obálky a ani anotace nevypadá vůbec špatně. Rozhodně bych si ji ráda přečetla, a to i přesto, že tenhle žánr obvykle nečtu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to budu pak zvědavá na Tvé dojmy, já za sebe mohu jen doporučit :)

      Vymazat
  3. Hm, tak tuhle knihu jsem nějak tak pominula, jako viděla jsem, že ji hodně lidí čte, ale já si prostě přečtu anotaci až podle toho, jak se mi líbí obálka anebo když ji doporučuje někdo z mých oblíbených bloggerů :) Obálka se mi nelíbí, takže díky bohu za tvou skvělou recenzi, která mě na knihu konečně nalákala. To téma je skvělé, tak pokud odpovídá i zpracování, moc se těším :)
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se Ti s tou obálkou nedivím, taky z ní nejsem nějaká nadšená, ale musím říct, že je to škoda, protože to knihu neprodává tak, jak by zasloužila. Za mě moc milé překvapení, hlavně druhá část, jejíž atmosféra byla neskutečně :)

      Vymazat
  4. Tak já musím říct, že dle obálky jsem měla pořád představu, že je tohle fantasy. Vůbec jsem nevěděla, kdo to vydal, ani jsem se nepídila. Takže jsem překvapená. Nějak jsem si vnutila něco jiného :)) Navíc mě teď dost nebaví tyto obálky s okem, jednu dobu jich bylo všude hodně a teď taky. Je to škoda, knihy potom splývají.
    Měj se moc krásně, Kristý a samozřejmě jako vždy chválím skvělou recenzi ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Šári :) No, ona ta obálka není nějaká extra suprová, ale je to škoda, obsah mile překvapuje! :)

      Vymazat
  5. Skvěle jsi tu knihu vystihla, s mnohým s tebou souhlasím :-) Jen mně to čtení teda trvalo nějak déle, ani nevím proč. Ze začátku mě trochu nudil ten blog a celkově než se to rozjelo, ale pak to stálo za to. A na prvotinu vážně skvělá kniha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Marcel :) Máš pravdu, že na začátku byla slabší místa v podobě těch blogových příspěvků, ale ta druhá část to všechno vynahradila :) Měj se moc hezky! :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates