RECENZE | Šťastná kniha (Barbora Šťastná)

Na knihu Báry Šťastné s trošku kýčovitým názvem Šťastná kniha jsem narazila před pár měsíci hned na několika českých knižních blozích. Chvíli jsem váhala, zda si jí pořídit, protože obecně tyhle “povídkové, fejetonové, článkové” knihy a blogy nemusím, ale jelikož mi přístup autorky k psaní a životu přišel po letmém prolistování knihy v knihkupectví sympatický, nakonec mi kniha doma přece jen skončila.

Bára Šťastná je autorkou Šťastného blogu, a právě články na něm zveřejněné tvoří také obsah knihy. Vím, že někteří lidé litovali toho, že v knize nebyly nové postřehy, ale já jsem tento blog v životě nečetla, takže pro mě všechny články byly novinkami.

Kniha je tvořena několika, poměrně dlouhými, články na téma každodenního života. Musím uznat, že upřímnost a pragmatičnost autorky mě mnohdy pobavila a často jsem se s ní a se situacemi, v nichž se ocitá, i ztotožňovala.

Styl psaní mě bavil, líbily se mi i vybrané studie, kterými autorka prokládá svá zamyšlení. Jasně, jsou to takové ty výzkumy “někoho to napadlo, tak si to více či méně vědeckou pseudometodou potvrdil a teď je to strašně super objev”, ale pobaví.

Nicméně i přes tyto v podstatě pozitivní aspekty jsem se knihou prokousávala více než dva měsíce. Zkrátka jsem na ní málokdy měla náladu a chuť a nakonec jsem jí dočetla vlastně jen proto, abych do nového roku vstoupila s co nejčistším knižním štítem (ale nakonec jsem ji na Silvestra stejně nezvládla a dočítala jsem až na Nový rok).

Když jsem knihu číst začínala, byla jsem přesvědčená, že si od autorky koupím i její druhou publikaci, ale po dočtení si to nemyslím. Byl to příjemný čtenářský zážitek, ale ne natolik, abych ho musela prožít znovu.

Celkově knihu spíše doporučuji, ale je to takové letní oddechové čtení. Výhodou bezesporu je, že mezi jednotlivými články neztratíte nit, takže není problém knihu na delší dobu odložit a zase se k ní vrátit. Bára Šťastná píše moc pěkně, ale absolutně nezbytné čtení to rozhodně není.

“Přála bych si umět zlehka prohodit pár slov s recepční nebo pošťačkou, přála bych si být proslulá svým konverzačním šarmem, chtěla bych být ta, které se lidi svěřují, ale většinu času žiju život introverta uvězněného ve své hlavě. Zatímco uvnitř horečně řeším, jak obstát v momentální společenské situaci, navenek vypadám, jako že se nudím, jsem moc rezervovaná, odtažitá, chladná a možná i divná.” 
(Šťastná kniha, str. 155)

Název knihy: Šťastná kniha
Autor: Barbora Šťastná
Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 229

4 komentáře :

  1. Četla jsem obě její knihy a ačkoli si tu první už moc nepamatuji, měla jsem z ní podobný pocit. Takové nenáročné čtení do kavárny. Druhá knížka je v podobném stylu, ale asi se mi líbila maličko víc. Na chvíli zlepší náladu a inspiruje, ale velká moudra ani přesah bych v tom nehledala :)
    Monika - Rozesivacka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, Moni :) Docela jsi mě překvapila s informací, že druhá knížka se Ti líbila víc. Možná se nakonec přece jen nechám zlákat a třeba na léto k bazénu si jí koupím :) A naprosto s Tebou souhlasím v tom, že na zlepšení nálady to funguje, ale Fulghum to fakt není :)
      Přeji hezké pondělí,
      K

      Vymazat
  2. Na to, že jsem tuhle knížku četla nedávno, si z ní prakticky nic nepamatuju. Vím, že se mi tam některý citáty líbily, ale kdybych je nepsala do článku na blogu, kde si je můžu kdykoliv připomenout, jen těžko bych si některej teď vybavila... Jsem zvědavá, jestli mi její druhá knížka v hlavě utkví o něco víc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a jak jsem říkala, těším se na recenzi - třeba si nakonec taky k druhé knížce najdu cestu ;)
      Měj se krásně,
      K

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates