RECENZE | Deník Bridget Jonesové (Helen Fielding)

Téměř všichni známe filmové zpracování této knihy od Helen Fielding, a já jsem se celé roky chystala na to, že si ji konečně přečtu. Nakonec jsem knihu dostala od babičky k narozeninám a hned jsem se na ní vrhla.
Helen Fielding pracovala v minulosti pro televizi. Příběhy Bridget Jonesové vycházely nejprve na pokračování v novinách a až poté se z nich stal kultovní příběh.

V deníku čtenář sleduje jeden celý rok v životě single třicátnice Bridget Jonesové, která si myslí, že není dost hubená, dost chytrá, dost úspěšná… ale rozhodně se snaží se svými nedostatky bojovat, a to mnohdy velice originálním způsobem.

Kniha se mi líbila moc. Je velice čtivě napsaná, děj nekoresponduje s dějem filmu (takže se sem tam objeví něco, co člověk nevěděl) a i Bridgetin příběh mě zkrátka oslovuje.

Od tohoto titulu jsem neočekávala žádný závratný literární počin, ale dobrou a čtivou zábavu, u které si trochu oddechnu a zasměju se. Přesně to taky kniha splňuje.
Musím říct, že mě příběh a způsob psaní společně tak oslovily, že si určitě dokoupím zbylá dvě pokračování. Někdy se člověk prostě chce u knížky jen usmívat a občas si říkat, “sakra, ta holka je přesně jako já”.

Pokud máte rádi literární oddychovky a nečtete pořád jenom Tolstoje, můžu Vám Deník Bridget Jonesové srdečně doporučit.

“Hnus: dva dny jsem čučela jak psychopat na televizi a v jednom kuse žrala.” 
(Deník Bridget Jonesové, str. 30)

Název knihy (originál): Bridget Jones’s Diary
Název knihy (česky): Deník Bridget Jonesové
Autor: Helen Fielding
Rok vydání (originál): 1996
Rok vydání (česky): 2014
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 288

2 komentáře :

  1. No, snažila jsem se díval na film, ale Brigdet mě štve takovým způsobem, že to nezvládám. Tenhle styl nemám ráda a s podobnými postavami se nedokážu ztotožnit. Nemám ráda, když je příběh v podstatě složený z trapasů... to mě fakt odrazuje (podobně to mám třeba s knihami od Alexandry Potter, ale to obecně považuju za dost nekvalitní, nejen těmi postavami).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za příspěvek :) Já upřímně na Bridget nedám dopustit, mě prostě baví, ale souhlasím s Tebou co se týče Alexandry Potter. A to naprosto. Četla jsem jenom Já a pan Darcy, ale vadilo mi tisíc věcí - totální nesmyslnost příběhu, absence kvalitního psaní a pojetí postav jsou jen ty největší průšvihy. Už si od ní nic nepořídím a moc nerozumím její popularitě, četla jsem pár anotací na další knížky a byly to snad ještě větší šílenosti než Darcy :D
      Měj se pěkně,
      K

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates