PŘEČTENO | Říjen 2016

Ahoj, moji milí! 
Vítám Vás u nového článku. Máme začátek měsíce, včera byly přírůstky a je tedy jasné, že dnes se podíváme na to, co jsem v říjnu stihla přečíst. Mám radost z toho, že se mi podařilo prolomit čtecí krizi a navzdory všem nepříznivým okolnostem jsem nakonec zvládla celých sedm knih. Dočtení té osmé mi navíc uteklo opravdu o chloupek, když jsem večer 31. října usnula asi 15 stran před koncem. Jsem ale poctivka, takže Osudy a běsy zařadím až do listopadového shrnutí.
A co jsem tedy zvládla v říjnu?
Hned na začátku měsíce jsem dočetla Skálu od Petera Maye. S knihou jsem trochu válčila, měla jsem jiná očekávaní, ale při sepisování recenze mi pomalu docházelo, jak geniální to bylo. Za mě jednoznačné must-read pro všechny milovníky kvalitních detektivek. 
Pokračovala jsem svým prvním recenzním výtiskem od nakladatelství Domino (děkuji! :)), Vdovou. Perfektní psychothriller, který patří k tomu nejlepšímu, co letos vyšlo. Autorka je neuvěřitelně talentovaná vypravěčka, která s příběhem pracuje velmi důmyslně a precizně. Skvělé čtení.
Chuť jsem si bohužel trochu zkazila Spouštěčem od Wulfa Dorna. Recenze bude brzy, takže zde nebudu vyzrazovat mnoho, ale jedno říci mohu: Pro mě osobně velké zklamání...
Chuť jsem si spravila nákupem a následným okamžitým přečtením Aristokratky na koni a Soli moře. Musím s potěšením říci, že třetí díl Aristokratky je mnohem lepší než druhý a že mě strašně bavil. Na jedničku to sice nemá, ale to se asi povede málokdy. Myslím, že je to prima humorné čtení a doporučuji!
Teď přichází trocha agitace - přečtěte si Sůl moře! Byla to moje první kniha od autorky a musím říct, že mě naprosto dostala. Hluboký příběh, lidské vyprávění, čtivé zpracování. Tahle kniha pro má všechny atributy povedeného literárního díla a patří k top titulům letošního roku. Moc a moc doporučuji!
Celý měsíc jsem uzavřela readathonem, v jehož rámci jsem stihla přečíst dva kousky - Terapii láskou a Psycho. Neměla jsem ale moc šťastnou ruku a ani jedna kniha mě nijak neoslovila. Psycho mě mrzí obzvlášť, ale vůbec pro mě nemělo tu správnou atmosféru... Uvidíme, co další díly, třeba mě to ještě překvapí. Na obě knihy budou recenze také v nejbližších dnech :)
Říjen 2016
Počet přečtených knih: 7
1. Skála (Peter May) - recenze
2. Vdova (Fiona Barton) - recenze
3. Spouštěč (Wulf Dorn) - recenze bude brzy
4. Aristokratka na koni (Evžen Boček) - recenze
5. Sůl moře (Ruta Sepetys) - recenze
6. Terapie láskou (Matthew Quick) - recenze bude brzy
7. Psycho (Robert Bloch) - recenze bude brzy
Počet přečtených stran: 391 + 376 + 360 + 172 + 352 + 272 + 176 = 2099
Průměrný počet stran za den: cca 68 (do konce roku to na tu stovku prostě dotáhnu!)

A teď povídejte Vy - kolik jste toho stihli v říjnu přečíst? Z jaké knihy jste byli nejvíce nadšení? A z jaké nejméně? Budu se moc těšit na Vaše komentáře a přeji pěkný víkend! Po neděli se můžete těšit na recenzi na v úvodu článku zmiňované Osudy a běsy :)
Mějte se moc krásně,
K

22 komentářů :

  1. Tak to je skvělý výkon, i mně se tentokrát dařilo, mám na kontě dokonce osmičku, zítra bude článek :) Tvůj výběr je podle mého naprosto famózní, jen mě tedy mrzí tvé zklamání z Dorna, protože bych ho taky ráda vyzkoušela. Terapii tedy ošidím a mrknu na film a Psycho mě bůhví proč vůbec neláká...
    Moc a moc se těším na všechny recenze, Kristýnko!
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tys mě předběhla! :)) Mám z nás radost. Na Terapii i Dorna budou recenze brzy, mám je už delší dobu napsané, jen to tu nechci najednou napěchovat spoustou recenzí... Ten Dorn mě opravdu dost zklamal a do dalších dílů se budu celkem nutit. Ale mám v plánu je přečíst, to jo. S Terapií klidně podváděj, budu to v recenzi rozvádět víc, ale ten film je prostě napsaný líp. S Psychem o nic nepřicházíš... bohužel. Moc děkuju a měj se krásně, Haničko <3

      Vymazat
  2. Sedm knih! No to je parada, gratuluji. A 68 stran zni jako malo, ale podivej, jakou hromadku to udelalo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky pocet, ja stihla pouhych pet. Z tech Tvych jsem cetla Terapii laskou a moc se mi libila.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pět je paráda :)) Jsem ráda, že se Ti Terapie líbila, mně bohužel nesedla :(

      Vymazat
  4. Pěkný výkon gratuluji :-) Z tvých knih jsem četla akorát Skálu a ta se mi moc líbila :-) a Vdova mě strašně láká, snad se mi brzy poštěstí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Marcelko :) Už se těším na další díly trilogie od Maye :) A doufám, že se k Tobě Vdova brzy dostane, je skvělá! :)

      Vymazat
  5. Krásné číslo! :) Na Terapii láskou a Sůl moře se ještě chystám a jsem na ně strašně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Věřím, že Sůl moře se Ti bude líbit a jsem zvědavá, co řekneš na Terapii láskou... Mně bohužel nesedla :(

      Vymazat
  6. To je opravdu skvělý výkon :) Já stihla v říjnu jen slabé čtyři knihy, ale tak lepší než nic :)
    Sůl moře jsem původně v plánu neměla, ale jak jsou teď všichni nadšení, nějak začínám mít potřebu přečíst si knihu také :D Tak snad brzy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. každá stránka je lepší než nic! :) I čtyři knihy jsou krása :) Sůl moře opravdu doporučuji. Moc děkuju za komentář, měj se krásně :)

      Vymazat
  7. Páni, sedm knih se mi nepodařilo za měsíc přečíst již hrozně dlouhou dobu, takže gratuluji k tak hezkému číslu. :)
    Knihu Sůl moře bych si v nejbližší době také chtěla přečíst a po pozitivních ohlasech se na ní už moc těším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, u mě je sedm také nadprůměr, takže mám radost :) Sůl moře rozhodně za přečtení stojí! :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  8. Sedm je nádherný výkon! A i ty knihy, které jsi četla, jsou vesměs super. Já bych rozhodně ráda zkusila Vdovu. A samozřejmě Sůl moře, ale to snad už ani nemusím říkat.

    No, přeju ti, aby ti listopad vyšel stejně dobře, jako říjen. Měj se nádherně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Káťo :) Budu ráda, když se ke zmiňovaným knížkám dostaneš, zajímal by mě Tvůj názor. Měj se skvěle! :)

      Vymazat
  9. Téda, to je krása :) Já jsem naopak byla v říjnu ve své čtecí krizi ponořená až po uši (přečetla jsem jen jednoho Murakamiho), ale teď už ji snad taky prolamuju.
    Jsem zvědavá na recenzi na Terapii láskou. Viděla jsem film a zanechal ve mně vcelku pozitivní dojem (ale může to být dobrými herci a pár vtipnými momenty...).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtecí krize jsem si užila v srpnu a září, takže soucítím. Držím palce s prolamováním, Leni :) Musím říct, že Terapie láskou je stokrát lepší jako film - je to dobře napsané, pěkně zahrané a celkově takové lidštější... Vůbec bych neřekla, že to má předlohu v takové (pro mě nepovedené) knize. Měj se krásně!

      Vymazat
  10. Samé krásné kousky! :)
    Do Maye se chci také pustit, ale těch knih je prostě tak strašně moc a k tomu moje "kamarádka" čtecí krize na návštěvě... achjoo :(
    Na Vdovu a Sůl moře jsi mě maximálně nalákala, takže ty si chci pořídit co nejdříve a co nejdříve si je přečíst. Věřím, že to budou skvosty :)
    Od Dorna jsem četla jeho první knihu Mrazivé ticho. Ze začátku se mi hrozně líbila, ale to rozuzlení mi prostě nesedlo, a tak jsem přemýšlela, zda se do "druhé dílu" pustit a nakonec jsem si řekla, že asi ne.
    Každopádně jeho nová kniha Spouštěč mě lákala, takže jsem zvědavá na Tvou recenzi :)
    Měj se krásně a užij si čtení další knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, se čtecí krizí držím palce, snad se Ti ji podaří brzy zlomit. Těch knih je opravdu děsivě moc. Doufám, že se k Vdově a Soli moře brzy dostaneš a že se Ti budou líbit. Obě jsou moc povedené :)
      K tomu Dornovi - Spouštěč je právě první díl z té trilogie o Lesní psychiatrické klinice, to jen u nás to vychází takhle napřeskáčku (klasicky). Já za sebe Spouštěč moc doporučit nemůžu... recenze bude brzy, je napsaná a jen čeká na svůj čas :) DO dalších dílů se budu asi docela nutit, ale v plánu je mám. Moc Ti děkuju za komentář a měj se krásně!! :)

      Vymazat
  11. Jéééjda, docela jsi mě vyděsila zklamáním ze Spouštěče. zatím jsem četla samé kladné ohlasy a čeká na mě. Jinak moc pěkný výběr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recenzi už mám napsanou věky, ale stále tu mám jiné články k publikování... Už bude snad brzy. A nevím nevím, zrovna Tobě bych ho asi nedoporučila, ale můžu se mýlit - budu zvědavá, co na něj povíš, až se k němu dostaneš.

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates