PŘEČTENO | Únor 2017

Ahoj!
Vítám Vás u slibovaného článku uzavírajícího sérii článků o knižních událostech uplynulého měsíce. Dnes se mrkneme na to, co jsem v únoru přečetla :)
Celkem jsem zvládla, stejně jako v lednu, devět knih, což je úplně skvělé a mám z toho radost. Začátek března mi ale úplně nevyšel, tak uvidíme, jak to bude dál, snad to doženu :) Únorové čtení mě z velké většiny bavilo a některé knihy mě opravdu dost zasáhly. Recenze budou, postupně vše dopisuji :)
Teď už ke konkrétním únorovým titulům. Únor jsem otevřela prvním setkáním s Larsem Keplerem. Konečně jsem se pustila do série s komisařem Joonou Linou, kterou jsem si koupila loni celou ve slevách. Rozhodně mě to oslovilo a na další díly se těším, ale mám tam něco, co mi prostě úplně nesedlo. Asi to bylo to množství zvratů a celková překombinovanost. Rušily mě také dvě dějové linky. Na goodreads jsem dala 4 hvězdičky, ale nevím, zda to se sepsáním recenze přeci jen neposunu na 5, protože objektivně je to velmi dobré čtení. Ale Adler-Olsen to prostě není, no.
Pokračovala jsem dvěma prvními díly ze série Letopisy Narnie, kterou jste mohli vidět už včera v přírůstcích. Někdo říká, že je to hodně dětské, že je v tom hodně cítit ten křesťanský podtext, že jsou lepší filmy... Do jisté míry souhlasím, měla jsem v ruce jeden díl, který nebyl zfilmovaný a druhý, který se filmového zpracování dočkal, a víc mě rozhodně bavil ten nezfilmovaný. Pokud už jste nějaký snímek viděli, čtení se stává o hodně nudnějším. Proto ode mě Čarodějův synovec dostal plných 5 hvězdiček, zatímco druhý díl Lev, čarodějnice a skříň jen 4. Na březen plánuji se sérií pokračovat, takže jsem napnutá, jak to budu hodnotit dál.
Další knihu jsem zvolila jako legrační a velice oddechové čtení, u kterého jsem chtěla vypnout. Nová Bridget Jonesová to splnila do puntíku. Celkově jsem hodnotila 4 hvězdičkami.
Na blogu už najdete recenzi, ve které se dozvíte více - klik :)
Po Bridget jsem se vrhla znovu na svůj nejoblíbenější žánr, detektivky a thrillery. Nejprve jsem dala šanci druhému dílu ze série o detektiv inspektorce Kim Stoneové, Ďábelským hrám. Ke knize jsem měla milion výtek, ale přesto se mi líbila a já ji doporučuji dál. Je to zvláštní, já vím, a nebudu to tu znovu omílat, když veškeré informace najdete v recenzi. Kniha ode mě dostala 4 hvězdičky z 5.
Recenzi máte prosím zde.
Detektivek není nikdy dost, pokračovala jsem proto se Skrytým zlem od Sandry Brown. Pro mě osobně to bylo docela velké zklamání. Kniha měla naprosto nesmyslnou ústřední zápletku, která srážela téměř všechny události v knize a navíc rozuzlení bylo překombinované, nesmyslné a zbytečné. Zkrátka velká škoda. Autorce ještě šanci dám, ale za dlouho... Hodnotím 3 hvězdičkami z 5.
Měsíc jsem uzavřela velmi různorodou směsicí. Nejprve jsem dočetla Deformaci od Robina Cooka. Kdo mě čte déle, ví, že mám tohoto autora vcelku ráda. Nadšená jsem byla především z jeho knihy Nákaza. Pak přišla studená sprcha v podobě Stážisty. Deformace je tak nějak mezi, je to čtivé, napínavé, typicky cookovské, ale ty postavy jsou tak neskutečně otravné, že to zkazí celý dojem z knihy. Kniha proto ode mě dostala průměrné 3 hvězdičky. Recenze je rozepsaná a bude brzy :)
Po Deformaci jsem se zakousla do Tampy, o které jsem si myslela, že ji snad ani nedočtu. Mohli jste na ni u mě narazit už v rubrice Právě čtu. I na Tampu mám již rozepsanou recenzi, takže to tu nebudu moc rozvádět, abych sama sobě ty nejlepší připomínky a myšlenky už předem nevykradla. Je ale pravdou, že tahle kniha, to je jedna velká škoda. Škoda, že autorka nedokázala udržet na uzdě touhu po senzaci. Děj je přošpikovaný sexem a erotikou a je smutné, že to tam vlastně vůbec nemuselo být. Autorka totiž umí naprosto bravurně vykreslit postavy, stupňovat děj... Je to jedna z nejlepších knih, jaké jsem kdy četla, ale musím si z mysli vymazat ty nekonečně stránky plné zbytečných obscénností. I proto jsem jí dala 4 hvězdičky.
Únor pak byl uzavřen hysterickým dočítáním Opatství Northanger, které jsem dokázala pokořit až 28. února v noci, ale stihla jsem to. Přiznám se upřímně, moc mě to nenadchlo a jen jsem si potvrdila, že Jane Austenová fakt není pro mě. Hodnotila jsem 4 hvězdičkami, protože mi přijde, že objektivně je knížka dobrá, a mně zkrátka jen nesedí. Dlužím našemu klubu i recenzi na Starce a moře, obě snad vyjdou v nejbližších týdnech.
A to je všechno! Stovka stran denně mi unikla jen neskutečně těsně, především kvůli Austenové. Březen zase nezačal nijak zářně, tak uvidím, jak to celé dopadne. Je to sranda, takhle se hecovat a baví mě to s každým měsícem víc a víc. A všem je asi jasné, že jakmile stovku pokořím, cílem bude ji nejprve udržet a pak asi i navýšit... Zkrátka, vždy je za čím jít! :)
Únor 2017
Počet přečtených knih: 9

1. Hypnotizér
| Lars Kepler | 543 stran | 31. 1. 2017 - 5. 2. 2017 |
2. Čarodějův synovec
| C. S. Lewis | 208 stran | 5. 2. 2017 - 6. 2. 2017 |
3. Lev, čarodějnice a skříň
| C. S. Lewis | 200 stran | 6. 2. 2017 - 9. 2. 2017 |
4. Dítě Bridget Jonesové - recenze
| Helen Fielding | 240 stran | 9. 2. 2017 - 12. 2. 2017 |
5. Ďábelské hry - recenze
| Angela Marsons | 360 stran | 14. 2. 2017 - 19. 2. 2017 |
6. Skryté zlo - recenze
| Sandra Brown | 368 stran | 13. 2. 2017 - 21. 2. 2017 |
7. Deformace
| Robin Cook | 224 stran | 14. 2. 2017 - 22. 2. 2017 |
8. Tampa
| Alissa Nutting | 224 stran | 31. 1. 2017 - 24. 2. 2017 |
9. Opatství Northanger
| Jane Austen | 224 stran | 6. 2. 2017 - 28. 2. 2017 |

Počet přečtených stran: 2 591
Průměrný počet stran za den: cca 93 (Takhle, ono to je přes sto, píšu si to, ale já sem jako správnej bulík počítám jen dočtené knihy, aby to byla opravdu výzva... Tentokrát mi to překazilo prokleté Opatství Northanger, se kterým jsem se patlala nehorázně dlouho. Příště už to ale určitě vyjde! :D)
To je ode mě dnes vše, teď už se budu jenom těšit na Vaše komentáře! :) Budu ráda, když mi povíte, jak vyšel únor čtenářsky Vám, ale taky jak jste se měli a jak jste si ho užili mimo knihy :) A stalo se třeba, že jsme v tomto měsíci četli nějakou stejnou knihu, krom společného čtení v podobě Austenové? Které knihy Vás zaujaly? Které jste už četli a co si o nich myslíte? Pište pište pište!
Mějte se moc krásně a zítra se přijďte kouknout na mou šílenou březnovou výzvu ;)
K

20 komentářů :

  1. Me hrozne lakaji Dabelske hry a to hlavne kvuli obalce :-P Jinak teda paradni seznam :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, tenhle měsíc ti tedy nestačím ani v nejmenším, jak jsem odjela téměř na 14 dní na koně, všecko (čtení, blog i škola) šlo stranou. Sice jsem takovou pauzu potřebovala, na druhou stranu jsem teď docela ve stresu, že nic nestíhám, zejména teda tu školu. Výsledkem je proto tento měsíc jen pět přečtených knih, brzy taky sepíšu své shrnutí :)
    Z tvého výběru, jak víš, jsem četla oba díly Narnie a i nyní v audio podobě je to pro mě prostě hrozný průměr. Možná je to i tím, že já přeci jen fantasy a dětské knihy čtu víc než ty, takže to mám trochu vytříbenější (a neber to prosím špatně :)) Četla jsem i Otu Pavla - to je moje srdcovka, docela jsi mě nalákala na re-reading, škoda žes ho nezařadila do My čteme :)
    Chystám se samozřejmě na Keplera a taky na Tampu, s ostatními si nejsem tak jistá...
    Pochválit ti na závěr musím už jen překrásné fotky, líbí se mi, že jsou takové ikonické - hned poznáš, že je to tvoje fotka :)
    Měj se krásně a moc se těším na zítřejší článek - výzvy jakéhokoliv druhu jsou zkrátka mými nejoblíbenějšími články ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě to všechno doženeš a věřím, že těch 14 offlinových dní za to stálo. taky bych něco takového potřebovala :D
      Tvůj vytříbenější vkus špatně neberu, asi máš pravdu, já jsem v tomhle dost nenáročná :) Na Tvé dojmy z Keplera a Tampy se těším, zvlášť teda na tu Tampu :D
      Taky díky za pochvalu fotek, to mě vždycky strašně potěší ♥ ♥ ♥ A Ota Pavel v My čteme bude, neboj se nic! :)
      Měj se krásně překrásně :)

      Vymazat
  3. Devět kousků za krátkej únor? Kam se hrabu se svejma dvěma :-D :-(
    Ale zdá se, že jsi měla dobrou ruku. Mě z tvého výčtu láká Tampa a Skryté zlo. Přeji stejně tak vydařený březen.
    Ahoj M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, že čteme, a kolik, to už je podružný :) Někdy to prostě nevyjde. Na Skryté zlo už tu recenze je, já jsem docela zklamaná, tak jsem zvědavá, co na to povíš. A Tampu už mám taky sepsanou, jen to zveřejnit. Na to jsem obzvlášť zvědavá, co mi kdo poví. I já Tobě přeji povedený březen a ať je Tvé čtenářské skóre již dle Tvých představ. Měj se hezky, Moni :)

      Vymazat
  4. Tyjo devet knizek je paradni cislo. Ja ted nestiham skoro vubec. Tampu jsem cetla a Narnii taky. A z tveho seznamu se chystam na Hypnotizera a Dabelske hry :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však je to také moje dosavadní maximum :) Na obě knihy se určitě můžeš těšit, zvlášť na Hypnotizéra. K té sérii s Kim Stoneovou mám zvláštně ambivalentní vztah, takže jsem zvědavá, jak se zalíbí druhý díl Tobě :) Měj se pěkně :)

      Vymazat
  5. Krásné skóre, ještě navíc v nejkratším měsíci v roce, a pestrý výběr. Na Tampu jsem taky hodně zvědavá.
    Měj se krásně a přeji úspěšný březen :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Šári :) Únor sice vyšel skvěle, ale první březnové dny jsem nějak odflákla, tak snad to dohoním :) Na Tvůj názor na Tampu se strašně těším! Krásný březen i Tobě! :)

      Vymazat
  6. Naprosto užasné skóre! :D Nemám slov :) Na Narnii se chystám a Tampu jsem také přečetla a musím říct, že jsem z ní byla hodně překvapená, ale mile. Čekala jsem od ní naprostý brak a vyklubalo se zní něco dost nečekeného :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och, děkuji :) Zadařilo se :) Já jsem nakonec z Tampy také dost nadšená, brzo bude recenze (jen to nafotit), ale mrzí mě, že ten perfektní děj nakonec autorka trochu zabila takovou okatou snahou o senzaci. Nicméně souhlas, já si zpočátku říkala, co to je za hrůzu, a pak jsem se nemohla odtrhnout :) Měj se moc krásně!

      Vymazat
  7. Krásné skóre. Skryté zlo jsem četla, nebylo špatné, ale určitě to není kniha ke které bych se časem vrátila. Zato Ďábelské hry to je něco jiného, ty se mě moc líbily a netrpělivě čekám na další případy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta Angela Marsons je prostě zvláštní, já na ty knihy docela nadávám, ale taky jsem byla nadšená, když bylo oznámeno, že letos budou další dva díly :))

      Vymazat
  8. Parádní přečtené knihy. Miluji Letopisy Narnie. :) A Dítě Bridget Jonesové taky super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda, že máme některé knihy společné :)) Měj se krásně!

      Vymazat
  9. Četla jsem Hypnotizéra od Kepplera a moc se mi to líbilo. Víš že je i film? Myslím si tedy, že je to zrovna tento díl :D Jinak jsem přečetla všechny díly Letopisů Narnie a musím se přiznat, že se mi také líbily více díly, které nebyly zfilmované.

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, myslím, že tento, máš pravdu :) Tak nějak o něm tuším, ale neviděla jsem :) Díky za tip, za připomenutí :) A ta Narnie je krásná, jen člověka baví víc to, co nezná - jsem ráda, že se shodneme :) měj se krásně!

      Vymazat
  10. Přečetly jsme stejný počet knih :D Na Narnii není nikdy pozdě, je to nestárnoucí příběh :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme prostě dobrý :)) A s Narnií naprosto souhlasím, v březnu jsem sfoukla další díl a prostě <3 <3 <3 Měj se krásně, Kristý!

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates