CO MĚ ZAUJALO | Červen 2017

Moji milí, vítejte u nového článku :)
Dnes pro Vás mám stručný seznam knížek, které mi teď v červnu padly do oka. Na jaký titul jste se tento měsíc nejvíce těšili Vy? Vychází hodně knih, které Vás zajímají, nebo je pro Vás červen naopak chudším měsícem? A shodneme se na některých knížkách?
Určitě mi dejte vědět v komentářích, ráda se inspiruji! :)
Zmizelý (C. L. Taylor)
Jak já se těšila na vydání Zmizelého! Díky Dominu jsem měla možnost přečíst si od autorky její předchozí dvě knihy - Nehodu (recenze) a Lež (recenze), takže vím, jak skvěle píše a především, jak výrazně se její knihy zlepšují. Do Zmizelého proto vkládám obrovské naděje a nemůžu se dočkat, až dorazí :)
Pouto mezi matkou a dítětem je neprolomitelné. Co když ale matka cosi děsivého skrývá? Čtrnáctiletý Billy uprostřed noci záhadně zmizel z domu. Každý člen rodiny to klade za vinu sobě samému. Wilkinsonovi jsou zkrátka tajnůstkáři, a tak není divu, že trvá celý rok, než díky veřejné prosbě o pomoc začne vyvstávat na povrch děsivá pravda. Billyho matka Claire je na pokraji šílenství. V podivném stavu mysli se ocitá v omšelých hotelových pokojích nebo bloumá neznámými ulicemi, aniž by tušila, jak se tam vlastně dostala. V její kabelce se objeví předměty, které nikdy předtím neviděla. Claire ztrácí vědomí vlastní identity. Když se to stane poprvé, lékař to připisuje neobvykle silné reakci na stres. Když se ale jednoho dne Claire probudí s krví na rukách, nikdo nechápe, jak se to mohlo stát. A nejméně ze všech tomu rozumí právě Claire...
Dívky z trajektu (Lone Theils)
Já vím, tahle knížka je teď všude... Na jednu stranu se na ni těším a vím, že si ji asi pořídím, na stranu druhou ale nevím, zda se nebude opakovat ten vzorec "světový bestseller, všichni to opěvují - tak já to zkusím - hm". Samozřejmě, že doufám, že tomu tak nebude a že mě kniha nadchne. Tak uvidíme. Vy Dívky z trajektu plánujete?
Novinářka Nora Sandová má zálibu ve sbírání starých kufrů, a když jeden obzvláště podařený exemplář objeví v malé anglické vesničce, ani ve snu by ji nenapadalo, že krom nového úlovku dost možná natrefila i na pořádného sólokapra. Na těch starých polaroidových fotografií, které z něj vypadnou, se jí totiž od první chvíle něco nezdá… A pak si konečně vzpomene: ta dvě děvčata na fotkách jsou přece ty holky z dětského domova, co se před několika lety beze stopy ztratila na trajektu z Kodaně do Anglie! Když navíc na kufru objeví jmenovku, jež avizuje, že toto zavadlo dříve patřilo známému sériovému vrahovi Billu Hixovi, pustí se do pátrání v dávném případu, který nebyl nikdy vyřešen. Vynikající temná prvotina, která hned po vydání atakovala první příčky dánského žebříčku bestsellerů. 

Kalypso (Ingar Johnsrud)
Knihy Ingara Johnsruda znějí v anotacích úplně báječně. Jenže... Vídeňské bratrstvo mě ani na několik pokusů nedokázalo oslovit a já ho vždy odložila. Proto bych se ráda zeptala Vás, zda jste Vídeňské bratrstvo četli a jak se Vám líbilo? Je možné, že je začátek potřeba prostě překonat? Jak Vám Johnsrudovo psaní sedí? Budu moc ráda, pokud mi v komentářích dáte vědět Váš názor!

Vyšetřovatel Fredrik Beier se probouzí z bezvědomí v nemocnici v Oslu. Léky proti bolesti a alkohol, vysvětlil mu lékař. Pokus o sebevraždu. Ale Fredrik si nic z toho nepamatuje. Stará vdova zmizela ze svého domu a místo ní tam policisté nacházejí mrtvolu cizího muže, kterého policie prohlásila za mrtvého před více než dvaceti lety. Ve východním Oslu zatím potkani hodují na těle dalšího člověka. Oběti spojuje tragická minulost z doby krátce po pádu Sovětského svazu a neúspěšná vojenská operace. Zapomenutá zbraň se znovu probouzí k životu a dostává se do rukou mstitele, který nemá důvod žít.
Podvedená (Charlotte Link)
Charlotte Link patří k autorům, které chci už hrozně dlouho vyzkoušet. Některé její knihy mají teď v Knižním klubu za skvělé ceny, takže jí určitě dám šanci. Pokud mě osloví, nebudu váhat s koupí této novinky, která zní podle anotace moc dobře.
Scenárista Jonas Crane doufá, že v osamělém domě v yorkshirských slatinách unikne hrozícímu syndromu vyhoření. Doprovází ho manželka a jejich malý syn. Trojice však netuší, že ve stejnou dobu hledá jistý nebezpečný kriminálník na útěku před policií bezpečnou skrýš: Denis Shove je v podezření, že brutálně zavraždil policistu Richarda Linvilla. Kate Linvillová, dcera oběti a vyšetřovatelka ze Scotland Yardu, ztratila v otci jedinou osobu v životě, k níž měla citový vztah. Na vlastní pěst se pokouší zločin objasnit. Přitom zjišťuje, že její milovaný otec nebyl tím mužem, za kterého ho považovala. Přichází dramatické pravdě na stopu – a netuší, že rodině Cranových již začal závod s časem. 
Tak co říkáte, mrknete po některé knize z dnešního výběru?
Jsem moc zvědavá, co mi povíte v komentářích! :)
Mějte se báječně,
K
Veškeré obrázky a anotace v tomto článku jsou převzaté z Databáze knih.

6 komentářů :

  1. Zmizelý by mi taky měl dorazit, tak se těším :) A i Dívky z trajektu mě lákají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že to bude pecka, tak snad mi to ta má očekávání nepokazí :)

      Vymazat
  2. Máme podobný vkus :-) Dívky z trajektu už mám přečtené a můžu říct, že zklamaná sice nejsem, ale očekávala jsem teda úplně něco jiného. Myslela jsem si, že vyšetřování po zmizelých dívkách se bude odehrávat přímo na trajektu, něco ve smyslu záhady zamčeného pokoje, ani nevím proč :D Prostě jsem si zase něco podle obálky vsugerovala, anotaci nepřečetla pořádně a tak to pak u mě dopadá. Brzy sepíšu recenzi, ale zas takové terno to nebylo :-)
    Kalypso jsem nedávno zaregistrovala, ale nevěděla jsem, že to je pokračování Vídeňského bratrstva, které jsem teda nečetla a zatím se ani v nejbližší době nechystám.
    Měj se moc hezky Kristý a jsem moc ráda, že jsi zpět :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za milý komentář, Marcel, těšila jsem se na návrat moc, co Ti budu povídat :) Na recenzi jsem tedy moc zvědavá, teď trochu váhám, zda knihu pořizovat. Poslední dobou nikde žádná pecka, už mě to štve. A k tomu Johnsrudovi, já nevím přesně, zda je to vysloveně pokračování, asi to bude nový případ toho stejného detektiva. A za mě tedy velmi obtížně čitelné. Jsem zvědavá, zda někdo v komentářích poradí, co s tím :)
      Měj se moc hezky!

      Vymazat
  3. Ahoj Kristý, z tohoto výčtu mě zaujaly jen Dívky z trajektu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My zkrátka čteme trochu jiné věci, Moni, ale jsem ráda, že Ti alespoň jedna knížka padla do oka. Uvidíme, zda se ke knížce dostaneme a jak se nám bude líbit. Měj se hezky :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates