PŘEČTENO | Srpen 2017

Od strhujícího sci-fi přes klasiku až k téměř filozofické novele - takové bylo srpnové čtení.

Tak konečně! Dát dohromady srpnové přečteno mi trvalo několik dní, nějak nemám to správné psavé rozpoložení a text ze mě leze jak z chlupaté deky. Dnes už jsem si ale článek dala příkazem, protože blog je už pěkných pár dní takový ospalý (protože proč v mezičase publikovat jednu z předpřipravených recenzí, že? #zmatkář).
Přestože jsem se v srpnu trochu zasekla na Tiché modlitbě, zvládla jsem (i díky závěrečnému readathonu) pokořit celkem osm knih (září je zatím výrazně horší). Jaké to byly Vám ukážu v dnešním článku. Jak se čtenářsky dařilo v uplynulém měsíci vám? Jaká kniha, kterou jste četli, byla nejlepší a jaká nejhorší a proč? Četli jste něco, co vám opravdu vyrazilo dech? Určitě mi napište do komentářů! 😊
Srpnové čtení jsem otevřela prvním dílem tzv. buchenwaldské trilogie, Buchenwaldskými bestiemi. Velmi zajímavé a působivé čtení o hrůzách 2. světové války, konkrétně o táboře v Buchenwaldu a jeho velitelích. Přestože jsem ke knize měla drobné výhrady, všem, kdo se o válku zajímají, ji moc doporučuji. Dostala ode mě celkem čtyři hvězdičky a recenzi najdete tady. Moc děkuji Báře z nakladatelství Cosmopolis za to, že mi k recenzi poskytla celou trilogii 💗
Pokračovala jsem doháněním restů v rámci společného čtení se čtenářským klubem #mycteme. Sen noci svatojánské mě mile překvapil, a to i přesto, že jsem neměla překlad od pana Hilského. Dojmy ze čtení budou brzy.
Další přečtenou knihou byl Chlapec na vrcholu hory od Johna Boynea, od kterého už si chci dlouho přečíst Chlapce v pruhovaném pyžamu, zatím jsem se k němu ale nedostala. Chlapec na vrcholu hory tak pro mě byl prvním setkáním s autorem a moc se mi líbil. Silný příběh, dokonalá práce s postavami, poutavé vyprávění. Recenzi připravuji pro server VašeLiteratura.cz, takže tam se brzy dozvíte více!
Po těchto třech knížkách přišel čtenářský zásek, za který mohla Tichá modlitba. Recenzi mám napsanou a budu ji publikovat asi už zítra. Pro mě byla kniha docela zklamáním, do čtení se mi vlastně vůbec nechtělo. Celkově mi přijde, že tato série jde s každým dílem o stupínek níže, ale uvidíme, další díly si (zatím) určitě budu pořizovat, tak třeba se to zlepší.
Chuť jsem si královsky spravila se Spícími obry. Dokonalost, dokonalost, dokonalost. Kniha se mi líbila neskutečně, měla jsem ji přečtenou za jediný den a nedokážu pochopit, že musím s čekáním na další díly rok vydržet. Fakt jsem v pokušení jít do toho anglicky. Originálně zpracované, výborně napsané, a ve své podstatě uvěřitelné (což je u sci-fi famózní).
Další knihou, do které jsem se pustila, byla Obětina od S. J. Bolton. Na tuto autorku jsem se nalákala díky knize Má ji rád, nemá ji rád. Přestože byl příběh opět skvělý a autorka píše naprosto báječně, úplně mě nepřesvědčila. Opět se zde opakovala určitá přeplácanost a snaha být grandiózní. Přestože jsem si čtení užila, budu si teď muset od autorky trochu odpočinout a do dalších knih se pustit až za čas. Recenze bude brzy.
Celý měsíc jsem uzavřela skvělým readathonem, který mi báječně vyšel a který jsem si užila opravdu naplno. Během něj jsem stihla přečíst novelu Doplavat domů a novinku od nakladatelství Omega - Se záští
Doplavat domů je opravdu niterný a takový intenzivní čtenářský zážitek. Příběh o lidském životě, o bolesti, strachu, zbabělosti, neštěstí, s vámi na těch pár stranách docela zamává. Vřele doporučuji i těm z vás, komu odeonky ne vždy sednou. Patřím do této skupiny, ale Doplavat domů jsem si užila maximálně.
Poslední srpnovou knihou byl thriller Se záští. Moc milé překvapení, které mě ohromně bavilo. Recenzi už najdete na blogu, pro detailnější informace tedy klikněte zde.
A to je za srpen všechno! Upřímně doufám, že tu pro vás budu mít nějaké zářijové přečteno. Je dvacátého a já jsem stále na jediné knížce 🙈 To je naprostá hrůza, tak snad to nějak zvládnu dohnat.
Srpen 2017
Počet přečtených knih: 8

1. Buchenwaldské bestie
| Flint Whitlock | 384 stran | 3. 5. - 4. 8. 2017 |
- recenze-
2. Sen noci svatojánské
| William Shakespeare | 122 stran | 19. 7. - 6. 8. 2017 |
3. Chlapec na vrcholu hory
| John Boyne | 240 stran | 6. 8. - 7. 8. 2017 |
4. Tichá modlitba
| Angela Marsons | 424 stran | 7. 8. - 21. 8. 2017 |
5. Spící obři
| Sylvain Neuvel | 354 stran | 21. 8. - 22. 8. 2017 |
6. Obětina
| S. J. Bolton | 522 stran | 22. 8. - 30. 8. 2017 |
7. Doplavat domů
| Deborah Levy | 160 stran | 31. 8. 2017 |
8. Se záští
| Eileen Cook | 253 stran | 31. 8. 2017 |
- recenze -

Počet přečtených stran: 2459
Průměrný počet stran za den: 79

12 komentářů :

  1. Krásný počet, Kristý :) A pěkně pestré žánrové složení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Šári, srpen se vydařil :) Zato září byla hrůza..

      Vymazat
  2. Vidím, že Tvůj čtecí srpen byl úspěšný :-) Gratuluji k hezkému číslu. A jak zmiňuje Šárka nade mnou, opravdu pestrý výběr :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se povedlo v srpnu, to se pokazilo v září. Tak spoléhám na říjen, že si to skóre zase vylepším :)) Děkuji Marcelko!

      Vymazat
  3. Skvělé skóre. Pěkně jsi se rozjela. Jen tak dál :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, průměrně přečtené stránky za den.. to jsem si ještě neměřila. :D zahrnu to do svých statistik, docela mě zajímá, jaké budu mít číslo. Ale asi menší než ty, protože když se nad tím tak zamyslím, moc vlastně nečtu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to skvělý, Vlasti, já už si to průměruju dlouho a můj velkej sen je stovka denně... která se zdá dosažitelná, ale zas tak jednoduchý to teda není :)

      Vymazat
  5. Tak to je skvělý počet, osm knih :) To já teď měla od čtení i blogu dlouhou pauzu, ale teď se k tomu zase konečně vracím a jsem moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  6. Srpen se ti čtenářsky náramně vyvedl, hrozně se mi líbí ta pestrost a takové měsíce považuji i já osobně za své nejlepší :) Z knih, které zmiňuješ, se chci určitě pustit do Boynea a doma mám Obětinu a samozřejmě Shaekspeara. Jsem moc zvědavá, jak se mi tahle Boltonová trefí do noty.
    Mám to se čtením úplně opačně než ty. Srpen byl hrozivý, nevím, jak je to možné, ale nepřečetla jsem žádnou fyzickou knihu (myslím, že za to může ten hroznej Caraval), ale doposlouchala jsem Narnii, na kterou jsem nicméně názor nezměnila a poslouchala jsem taky Na zabití, nevím, jestli's třeba někde narazila na můj názor, ale to bych ti rozhodně doporučovala. Je to thrillero/detektivka, která ale (aspoň podle mého) sklouzává až k jisté absurdnosti, takže je to ve finále vlastně vtipné. Dost mi to připomnělo třeba film Univerzální uklízečka, jestli znáš :) Zajímal by mě tvůj názor, tak když na ni třeba někdy narazíš, dej vědět :)
    Měj se krásně a ať se to září ještě rozjede :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc díky za skvělej a inspirativní komentář.
      Jsem strašně zvědavá, co na tu Boltonovou řekneš, ale myslím, že k tomu budeš mít podobné výhrady jako k Má ji rád, ty nedostatky, které jsi jmenovala, jsou v téhle knize viditelné snad ještě víc.
      Mrzí mě, že ses na Caravalu tak sekla, u mě to bylo v září stejný - zasekla jsem se na tom Snaž se nedýchat, četla jsem to celý září... Takže soucítím.
      K Na zabití jsem četla Tvoje vyjádření na Goodreads a rozhodně mě to zaujalo, ještě když jsi teď zmínila Univerzální uklízečku, což je sice blbost, ale já ji mám ráda, tak mě to hned láká ještě víc!

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates