PŘÍRŮSTKY | Vzpomínky na jeden hezký den

Jsou pro vás některé knížky nejen čtením, ale i krásnou hmatatelnou vzpomínkou na milé chvíle? Pro mě rozhodně ano. A dnešní přírůstky mám spojené s jedním z nejhezčích dnů letošní zimy.

Než vám o knížkách povím víc, zeptám se vás, jestli máte nějakou knížku spojenou s nějakým krásným zážitkem? Jakou a s jakým? Budu moc ráda, když mi napíšete do komentářů 😊 A co knížky z dnešního článku – znáte některou, četli jste nějakou? Co na ně říkáte? Budu se na vaše názory moc těšit! 😍

Na začátku února jsem se konečně osobně potkala s Aničkou z blogu Anniny deníky (věřím, že ji znáte, a pokud ne, musíte to napravit!). Strávily jsme spolu strašně příjemné dopoledne v kavárně, povídaly si, a protože jsme se srazily na Národní, je vám asi jasné, že jsme nemohly odolat návštěvě tamního antikvariátu, který je mojí srdcovkou a musím se do něj alespoň podívat pokaždé, když jdu kolem. 
Vybrala jsem si tam tři knihy, dvě od českých autorů a jednu, kterou už mám dlouho na svém seznamu přání. Nad útlou drobnou knížkou Rekviem za Pluto přemýšlím už nějaký ten pátek a jsem na ni zvláštním způsobem zvědavá, bylo tedy samozřejmé, že jsem jí nemohla odolat. Narazila jsem také na povídkový soubor Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku od Jiřího Hájíčka, na kterého jsem zatím zaznamenala jen slova chvály, takže jsem si řekla, že je ideální čas jej konečně zkusit. Věřím, že se mi zalíbí podobně jako třeba Alena Mornštajnová. Poslední knihou pak je Dobrodružství milovníka knih od Charlieho Lovetta, kterou jsem si přála už dlouho a teď se naskytla příležitost pořídit ji skoro zadarmo.
Čtvrtou knížku, tu nejnádhernější, a sice dílo Jacka Londona Moře, sníh a velkoměsta, mi věnovala sama Anička a udělala mi tím neskutečnou radost 💖 Děkuji ještě jednou...

14 komentářů :

  1. To je moc fajn příspěvek, takový ten, co je z něho fakt poznat láska a vztah ke knihám a to, že jsou neoddělitelnou součástí Tebe a Tvojí existence :-) Kurnik, v tom antikvariátu jsme byla jenom párkrát, až budu v Praze, musím ho víc prozkoumat - nebo tam můžem klidně zajít i spolu!

    Krásné knížky! Rekviem za Pluto vůbec neznám, ale líbí se mi, jak vypadá a jak mi zní, takže to bude určitě boží. K tomu Londonovi už jsem někam psala, že ho miluju a to můj hodně oblíbený autor - pokud jsi navíc knížku dostala takhle darem od jiného knižního nadšence, je to srdcovka ještě před přečtením :-)

    Myslím, doufám, že Hájíček se Ti bude líbit. Mám ho moc ráda a tyhle povídky od něj jsou hrozně super. Zkus park určitě i Rybí krev. Líbili se mi i Zloději zelených koní (lepší než film), pak jsem jich četla ještě pár, ale nějak mi to splývá. Každopádně Rybí krev a ty povídky jsou úžasné! Těším se, až se do nich pustíš a pak na dojmy :) Vím, že spoustě lidí se to třeba nelíbí, ten styl psaní je hodně specifický a říká se o něm taky, že píše (milion uvozovek) takovým tím ženským způsobem (milion uvozovek) jako Hůlová nebo Soukupová. Je to jiné, ale je to skvělé a já myslím, že Ty to oceníš :)

    Hrozně jsem se zase rozepsala, uf, tak už radši končím :-)
    Měj se krásně a těším se na všechny dojmy z četby knížek na obrázku (i jiných)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Dani, moc Ti děkuju za nádhernej komentář, rozepisuj se takhle pokaždé! :)
      Antikvariát - jo jo jo, určitě můžem a určitě půjdem, to je splněný sen :)
      London - zaznamenala jsem, že je to Tvůj oblíbenec, takže se na něj hrozně těším. A máš pravdu, že tím, že je to dárek, je to srdcovka vlastně hned :)
      Hájíček - jak víš, já na Tebe dám fakt ve všem, takže věřím, že se mi líbit bude. Mám ho hodně vysoko na seznamu a doufám, že se k němu dostanu teď na jaře :)
      Měj se moc a moc krásně a ještě jednou děkuju! :))

      Vymazat
  2. Řekla bych, že žádné takové spojení nemám. Pro mě je v některých případech příjemná vzpomínka právě na tu knihu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné přírůstky, Kristý. Jo antikvariát na Národní, to je věc. Byla jsem tam zatím jen dvakrát, ale podruhé jsem táhla hromadu knih. Určitě se tam chci zase brzy podívat. Jinak si teď žádný zážitek nebo historku nevybavuju. Budu chvíli přemýšlet, když si něco vybavím, napíšu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu moc ráda, když si na něco vzpomeneš, Šári! A ještě radši budu, když jednou do toho antikvariátu vyrazíme spolu ;) Měj se moc hezky!

      Vymazat
  4. O tom antikvariátu čtu už po druhé (prvně u Šárky) a pořád jsme tam nebyla! Možná mě omlouvá, že (naneštěstí) přes Národní jezdím tak málo, a když už, tak většinou jen projíždím nebo spěchám jinam. Ale třeba si někdy vzpomenu a vyrazím ho omrknout.
    Jinak teda pěkné kousky. Já žádnou "vzpomínkovou" knihu nemám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, to koukám, že ho jako Pražačka ještě nemáš okouknutý! Určitě to musíš napravit :) Klidně se nabízím jako doprovod, můžeme skočit na kafíčko a pak na knížky :) Měj se moc hezky!

      Vymazat
    2. Už to tak bude ;) Když jsem v okolí nikdy si nevzpomenu :-/
      PS: Neříkej dvakrát, nebo Tě vezmu za slovo ;) Zní to jako super plán ;)
      Krásný večer

      Vymazat
    3. To mě klidně za slovo vezmi, ráda s Tebou něco podniknu. Jaro, sluníčko, procházka, kafíčko, knížky... to zní super, ne? :)

      Vymazat
  5. To je rozhodně zajímavá otázka na zamyšlení. Knížky jsou pro mě... no, nechci říkat vším, ale znamenají pro mě hodně a neumím si svou existenci bez nich představit. Klasickým příkladem "něčeho víc, než knížka" je Harry Potter. Pamatuji si spoustu takových drobných momentů, jak jsem s touhle sérií trávila čas jako malá - jak jsem seděla na hudební nauce a nedávala pozor, protože zrovna umřel Brumbál, jak jsem si až při třetím čtení uvědomila, že Harry a Ginny se dali dohromady, jak jsem si na čtení třetího dílu svítila takovou tou starou nokií, mým prvním telefonem, protože mi rodiče zakázali si pozdě v noci číst a přes skleněné dveře by viděli, že tam mám rozsvícenou lampičku... :D No ale i v současnosti si s touhle sérií utvářím vzpomínky a sice na čas strávený s Modrým. Četli jsme například v létě na Moravě. Taky mě čtením Modrý často uspává. Nebo čte a já vařím. ♥
    Ale kdybych si měla vzpomenout na nějakou úplně konkrétní knížku a třeba i konkrétní okamžik... Když jsem kdysi četla druhý díl Cizinky (Vážka v jantaru), stála jsem na nádraží a čekala na Modrého. A on se pak najednou objevil, já ho neviděla, protože jsem si četla, a on mi dal růži. Jo, to bylo skvělé. ♥

    Měj se krásně, ať se ti všechny knížky líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, hrozně moc Ti děkuju za tak krásný komentář a za sdílení Tvých vzpomínek :) Úplně jsem se tady dojala... Děkuju Ti!!! ♥

      Vymazat
  6. Já mám hezké vzpomínky na ty knihy, které mám podepsané od autora. Ale úplně nejcennější jsou ty, které mi zaslal sám autor s věnováním a to jsou 4 - Zápisník pokojské, Damídci, Insomnie a Ydris. Díky tomu vzniká ke knížkám úplně jiný vztah :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, tohle jsou opravdové poklady. Tak přeji, ať se tahle krásná sbírka stále rozšiřuje :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates