AUDIOKNIHA | Všude kolem černý les (Ruth Ware, čte Simona Postlerová)

Thriller Všude kolem černý les je bez nadsázky hit. Před časem kniha obletěla nejen všechny knižní blogy, ale také spoustu čtenářských domácností. Já sama jsem se na knihu těšila už před jejím vydáním, ale pak jsem k ní nějak nedokázala najít cestu. Za ten moment, kdy jsem nechala v Levných knihách anglické vydání jenom proto, že jsem chtěla trochu šetřit, bych si nejradši utrhla hlavu. Nicméně jak já říkám, vše se děje v pravý čas, a tak si i tento kousek nakonec cestu do mých rukou našel… nebo lépe řečeno, do mých uší. Všude kolem černý les jsem si totiž nakonec pořídila jako audioknihu a dnes pro vás mám její krátké zhodnocení.

Vy jste knihu četli? Jak se vám líbila? Nebo se na ni teprve chystáte? A co další kniha Ruth Ware, Žena z kajuty č. 10, co říkáte na tu? Budu ráda, když mi napíšete do komentářů 😊

Leonora je nečekaně pozvána na rozlučkový večírek své dávné přítelkyně Clare. Přes počáteční nejistotu se rozhodne, že na něj vyrazí, na místě ale své volby záhy lituje. Extravagantní dům a neznámí lidé na ni působí zvláštně, až se odhodlá k tomu, že druhý den ráno odjede. Jenže v noci dojde k osudné události... Leonora se probouzí v nemocnici, její pokoj hlídá policie. A jí pomalu dochází... Mají ji chránit, nebo zabránit jejímu útěku? Co se v onu nešťastnou noc ve skutečnosti přihodilo?
Pro začátek se vám upřímně přiznám, že už asi tak pět minut po začátku vyprávění jsem byla naprosto zamilovaná do Simony Postlerové, která knihu načetla. Jasně, měla jsem ji ráda už předtím, ale do jejího hlasu a do způsobu, jakým vypráví, do toho jsem se naprosto zbláznila. Právě interpretka je podle mého názoru nejsilnějším prvkem audioknihy.
Postlerová v průběhu čtení působivým způsobem pracuje s proměnami hlasu, které posluchači umožní jednoznačné rozlišení a oddělení přímých řečí jednotlivých postav. Zároveň však nesklouzává k tomu, že by změna intonace působila jako parodie, její projev není přehnaný a po celou dobu čtení působí příjemným dojmem, který se zkrátka výborně poslouchá.
Samotný příběh knihy bohužel úplně vysoko nehodnotím. Už jsem těch thrillerů asi přečetla moc a moje nároky jsou vysoké, ale působil na mě docela tuctově a předvídatelně. Ruth Ware bezpochyby je vynikající vypravěčka, ale mrzí mě, že s námětem nepracovala trochu originálněji a netradičněji. Ke konci knihy už jsem se i docela nudila, nepopírám sice, že jsem byla zvědavá, kdo bude jako vrah odhalen a zda se potvrdí moje domněnky, ale tu cestu k odkrytí tajemství bych si dokázala představit poněkud zkrácenou. 
Jako celek bych audioknihu dalším posluchačům doporučila – nechci se opakovat, ale musím znovu zdůraznit, že Simonu Postlerovou prostě chcete poslouchat. Nicméně radím obrnit se vůči určité stereotypnosti příběhu a předvídatelnosti hlavní zápletky.
 
Název: Všude kolem černý les
Autor: Ruth Ware
Interpret: Simona Postlerová
Délka: 10 hodin 46 minut
Vydavatel: Audiotéka

1 komentář :

  1. Na tuhle knížku se chystám už pěkně dlouho - zatím jsem moc thrillerů nepřečetla, tak mi třeba nebude připadat tak tuctová :)
    Nicméně co se audioknih týče, to není úplně můj šálek kávy - vlastně spíš vůbec. Kdysi jsem zkoušela poslouchat Hru o trůny, ale nevydržela jsem to. Ztrácím pozornost a obecně mě to prostě nebaví - a ani kvalita namluvení s tím nejspíš nic moc neudělá.

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates