KNIŽNÍ TIP | Bezpečný přístav (Nicholas Sparks)

Přeji Vám všem krásný pozdní večer :)
Mám teď strašné shony, snad se to s pátkem trochu uklidní, ale prostě nestíhám... To byl jeden z důvodů pro vynechání pondělního Právě čtu, tím hlavním však je, že stále ještě čtu TY od Caroline Kepnes (toho času je fakt málo), takže by se to míjelo účinkem.
Dnes pro Vás mám tip na knihu, jejíž fotky mi leží v počítači už měsíce. Plánovala jsem recenzi, ale vypadá to, že se nedokopu, tak alespoň takto :) Jedná se o Bezpečný přístav od Nicholase Sparkse.
Anotace z Databáze knih: Do Southportu se přistěhuje plachá Katie, jejíž minulost halí opar tajemství. Ačkoliv se zprvu brání navázat jakýkoliv vztah, postupem času se seznamuje se sousedkou Jo a Alexem a jeho dětmi a v ospalém jižanském městečku začíná zapouštět kořeny. Musí se tedy rozhodnout – zvolí život na útěku, nebo novou rodinu? Román Nicholase Sparkse, jednoho z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti, ukazuje, že v nejtěžších chvílích dokáže člověka zachránit jenom láska.
Pro mě je tento Sparksův počin zatím mým nejoblíbenějším. Zápisník jedné lásky mě dost zklamal, bylo tam strašně sladkobolnosti a patosu. Naopak Milý Johne se mi celkem líbilo, ale je pravda, že John byl místy tak prostoduchý, až to bolelo. Další Sparksovy počiny na mě teprve čekají, v nejbližší době se chystám na Volbu a strašně se těším na červnové vydání Poslední písně, pro to doslova poběžím :)
Bezpečný přístav se mi tedy zatím četl nejlépe, zároveň mi přišlo, že postavy měly trochu vrstvy a příběh byl také dobře vystavěný. Kniha měla spád, autor se netočil kolem jednoho problému několikrát dokola. Navíc se povedl námět a upřímně se přiznám - já viděla před knihou film, takže i čtení s představou Joshe Duhamela v hlavě šlo opravdu pěkně od ruky :)
Celé vyprávění je takové něžné, díky tomu, že Katie (a vlastně i Alex) začíná nový život, je to celé takové ostýchavé, stydlivé, má to rozkošný nádech první lásky. Jediné, co si Sparks mohl odpustit, je samotný závěr - kdo četl, asi ví, o čem mluvím - kdo nečetl, tomu nebudu spoilerovat. Já takovéto konce fakt nemusím a přišlo mi to naprosto zbytečné (a ani ve filmu mě to nijak zvlášť neoslovilo).
Co Vy? Baví Vás Sparks, nebo ho obcházíte obloukem? Co jste četli a co byste doporučili? A co si myslíte přímo o Bezpečném přístavu? Budu se moc těšit na Vaše komentáře :)
Krásný večer,
K
 
Každé pondělí: Právě čtu
Každou středu: Knižní tip
Každý pátek: Recenze
Speciální nedělní články: Měsíční shrnutíVýzva a Chvíle s knihou
Google+

17 komentářů :

  1. Bezpečný stav jsem nečetla, ale viděla film a ten se mi moc líbil :)
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě tam má být přístav, nevím, kam mi zmizela písmenka :)))

      Vymazat
    2. Bezpečný stav by taky mohl být zajímavý námět :))) Moc děkuji za komentář, film je fakt povedený, jsem ráda, že sis ho taky užila :) Krásný den, Šári :)

      Vymazat
  2. Já od Sparkse dosud četla jen Zápisník jedné lásky, kniha nic moc, přesně jak píšeš, takové moc přeslazené - film na mě působil lépe (i díky hercům, Rachel patří k mým nejoblíbenějším herečkám vůbec a k Ryanovi se snad ani nemusím vyjadřovat, ne?). Film se mi zdál takový uvěřitelnější, ne vždy bylo všechno úplně růžové a ty charaktery byly zkrátka opravdovější.
    To ale nic nemění na tom, že se na další Sparksovky určitě chystám, dost mě láká třeba Nejdelší jízda (jmenuje se to tak, žejo? :D) - myslím, že je to ideální oddechové čtení na léto, kdy troška té romantiky nikomu neublíží a pořád si myslím, že v rámci žánru je Sparks asi dost na výši :)
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, Hani, s názorem na Zápisník se naprosto ztotožňuji (i s názorem na Ryana ;)). A myslím, že jmenuje, mě ale zrovna tenhle titul neláká - ovšem naprosto chápu, proč Tebe ano :) Budu zvědavá na názor, třeba nakonec také neodolám. Je to přesně tak, jak píšeš, na léto ideální čtení :) Přeji krásný den :)

      Vymazat
  3. Když on má Sparks většinou tak smutný konce, že by z toho jeden dostal depku :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že člověk musí chytit správný moment. Ale zrovna Bezpečný přístav je sice sám o sobě taky smutný, ale ten konec není takový drastický... Doporučuji! :)

      Vymazat
  4. Já jsem od Sparkse nic nečetla. A přiznám se, že jsem ani neviděla žádné filmové zpracování jeho knih.

    A taky se musím přiznat, že jsem trošku ovlivněná předsudky, protože na internetu panuje takový "obecně známý fakt", jak tomu někdo říká, že Sparks je prostě ne úplně dobrý spisovatel. Ale kdo ví, třeba mu jednou přijdu na chuť. :)

    Krásný zbytek (tý)dne přeju, a ať se ti konečně taky uleví od povinností a máš nějaký ten volný čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, díky za komentář. To já četla i viděla, a musím říct, že já ho docela můžu. Vím, že někdo říká, že není úplně dobrý spisovatel, ale tedy upřímně - četla jsem mnohem větší hrůzy a navíc člověk pořád nemůže číst Dickense, žejo :D Já si ráda odpočinu u nějaké lehčí literatury - což sice Sparks je, ale na druhou stranu ve svém žánru podle mě vyčnívá. Uvidíme, třeba se k němu jednou opravdu dostaneš, pak bych byla zvědavá, co si o něm budeš myslet :) Krásný den i Tobě!

      Vymazat
  5. Teď mám doma od Sparkse Nejdelší jízdu, ale ještě jsem se nějak nedostala k tomu, abych ji přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zatím Nejdelší jízda neláká, rozkoukala jsem film a ten mě vůbec nezaujal, takže jsem zatím nesáhla ani po knize. Až se k ní dostaneš, budu zvědavá na recenzi :) Hezký den!

      Vymazat
  6. Já jsem od Sparkse četla jen Milý Johne a nevím... buďto jsem to nepochopila nebo mi jednoduše jeho styl nesedl.
    Ve čtečce mám od něho další knihu, ale abych se přiznala, moc se mi do toho nechce :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě Milý Johne celkem ušlo, ale naprosto rozumím tomu, že Sparks každému nesedne :) Třeba Tě někdy v budoucnu přesvědčí, nebo naopak ještě více odradí... Budu zvědavá! :) Díky za komentář, Luci :)

      Vymazat
  7. Moc pěkná recenze :) Od Sparkse jsem zatím četla jen jednu knihu - Poslední píseň. Ten smutný konec mě dostal. Od té doby jsem se ještě k jeho dalším knihám nedostala, snad to brzy napravím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen takový článek s tipem na knihu, v recenzi bych se vykecávala mnohem víc :) Já Poslední píseň zatím jen viděla a strašně si chci knížku přečíst, takže se nemůžu dočkat, až v červnu znovu vyjde :) Díky za komentář, přeji krásný večer :)

      Vymazat
  8. Od Sparkse jsem zatím nic nečetla, ale určitě bych to chtěla napravit. :) super tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ráda, když dáš šanci právě Bezpečnému přístavu - určitě patří k těm lepším kouskům :) Přeji pěkné čtení a děkuji za komentář :)

      Vymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates