RECENZE | Něco skutečného (Erin Watt)

Před pár měsíci jsem se zapřísahala, že fenoménu série Royalové nepodlehnu, protože takovéhle knihy já přece nečtu. Cha. Pak jsem jednoho jarního dne nakousla Papírovou princeznu a už to jelo. Za tři dny jsem měla první tři díly série za sebou a byla jsem z toho zničená. Z toho, jak strašně hloupý to je, a z toho, jak návykovýmu čtení jsem právě podlehla. Z téhle ostudné kocoviny už jsem se sice dávno vzpamatovala, ale novince Něco skutečného od autorské dvojice Erin Watt jsem, já nepoučitelná, znovu podlehla. A jo, je to pořád stejně blbý a pořád stejně dobrý.

Co vy a Erin Watt? Patříte mezi fanoušky, nebo zapřisáhlé odpůrce?

Autorská dvojice Erin Watt přináší návykový příběh o slavném rockerovi, jenž si potřebuje trochu vylepšit pověst, a dívce, jejímž úkolem je předstírat, že je jeho přítelkyní. Seznamte se s Oakleym Fordem – mladou celebritou, známým hudebníkem a synem slavných herců, zpěvákem s miliony fanynek… a věčným potížistou. Na první pohled má vše, co si kdo může přát, soukromý život se mu však rozpadá, jeho hudební kariéra jde z kopce a bulvární plátky nestíhají psát o všech jeho eskapádách. Oakleyho manažeři nabízejí zdánlivě snadné řešení: Oakley musí světu dokázat, že konečně dospěl. A s tím mu má pomoci i jeho nová – a falešná – přítelkyně. Na scénu vstupuje Vaughn Bennettová – oddaná sestra, servírka na částečný úvazek, naprosté ztělesnění „normálnosti“. Za jiných okolností by na tu nabídku nepřistoupila, její rodina však nutně potřebuje peníze, proto Vaughn nemá na vybranou. A za peníze, které jí Oakleyho tým nabízí, je ochotná přetrpět divoké hollywoodské večírky i novináře na každém kroku. No a co, že je Oakley podle ní jen povrchní sebestředný pitomec? Přece se do sebe nezamilují i ve skutečném životě… že ne?
I v nové knize Erin Watt se setkáváme se scénářem tolik typickým pro předešlé počiny těchto autorek. Základ tvoří dva mladí lidé zcela bez dozoru dospělých, kteří žijí rádoby dospělácký život a řeší rádoby dospělácké problémy. Faktem je, že pokud už člověk dospělý je, podobná dějová linka mu pravděpodobně bude připadat trochu úsměvná, pokud se ale od tohoto aspektu oprostíte, můžete si čtení této poněkud lehčí literatury určitě užít. Je to tak, knihy Erin Watt jsou, a nejspíš i nadále budou, takovou poněkud kvalitnější fanfikcí. Žádná vysoká literatura to není. Nicméně nemyslím to nijak hanlivě. Je to prostě parádně čtivá záležitost o prvních velkolepých láskách, které trvají navždy a které odolávají všem svodům osudu.
Co oceňuji na novince Něco skutečného je to, že se autorky nepouštěly do žádných příšerných vztahových zvratů. Celé vyprávění o Oakleym a Vaughn bylo takové uhlazenější a méně grandiózní než série o rodině Royalů. Přesto se však autorky v samotném závěru (čímž doopravdy myslím posledních pár krátkých kapitol) neubránily naprosto neskutečné snůšce osudových náhod, které drtivě dopadají na naše mladé milence a staví je před zásadní životní výzvu.
Vystavění postav je šablonovité, on je nesnesitelný nafoukaný rebel, který důmyslně skrývá svou citlivou stránku, ona je zase hotový anděl, který zachraňuje všechny kolem a na sebe vůbec nepomýšlí. Perfektní základ pro romantický příběh, který se nevyhýbá klišé. Je to tak, určitých stereotypů se Něco skutečného opravdu nebojí. Na druhou stranu je autorkám nutné přiznat jejich cit pro to, co čtenáři od podobné literatury chtějí. Přesně tohle.
Příběhu nemůžete upřít jeho čtivost, návykovost, není možné říci, že se netěšíte na to, jak to bude dál. Těšíte, a moc. U knihy si úžasně odpočinete, oddechnete, zapomenete na každodenní starosti. Já bych řekla, že tohle občas potřebuje každý - dobře, možná spíš každá - z nás.
Dávám čtyři hvězdičky - za čtivost a za to, že člověk se u čtení někdy potřebuje prostě jen pobavit, nikoliv se neustále intelektuálně vyzývat. A k takovému lehkému letnímu počtení se knihy Erin Watt hodí úžasně. Možná i podzimnímu. A dost možná i zimnímu a jarnímu.
Ne, nebudu kecat, knihy tohohle spisovatelského dua si užiju vždy. A na Jedinou maličkost, která je plánována na listopad, se zase děsně těším.

Název knihy (originál): When It's Real
Název knihy (česky): Něco skutečného