PŘÍRŮSTKY | Červen 2018

Levné knihy a recenzní výtisky. To byl můj červen v přírůstcích. Zvláště Levné knihy mi v poslední době dávají zabrat, protože nabídka je čím dál lepší a jen těžko se těm krásným titulům odolává. Zvláště mě baví jejich anglická sekce, a to jsem ještě ani nenavštívila všemi tolik opěvované Budget Books. Chystám se tam v září a upřímně, už šetřím. Ale nespěchejme do podzimu, dnes se podíváme ještě na letní novinky.

Prozraďte mi v komentářích, jaké skvělé knihy jste v poslední době v LK pořídili vy a zda už jste stačili navštívit Budget Books? Nebo dejte vědět, zda jste některou z dnes zmiňovaných knih již četli a jak se vám případně líbila.


Začátek měsíce, ten se nesl ve znamení Levných knih. Po dlouhém rozmýšlení jsem totiž vyrazila pořídit Červený vrch od oblíbené autorky Jamie McGuire. A co jsem v Levných knihách neobjevila, naprosto úžasný komiks 101 Dalmatinů, který jsem tam prostě nemohla nechat. Přiznávám, že už jsem se do něj chtěla mnohokrát pustit, ale stále odolávám a šetřím si ho, protože je prostě nádherný.
Na začátku června mi také dorazila výhra z instagramové soutěže u mého oblíbeného @bury_booknerd, u kterého jsem vyhrála knihu Hotová zlodějka. Na tenhle kousek jsem slyšela dost rozporuplné názory, takže jsem hodně zvědavá, jak zapůsobí na mě 
Následovala pořádná porce recenzních výtisků. V červnu mě zásobovala hlavně Bára z nakladatelství Grada – Cosmopolis, která mi poslala pořádný balík jejich novinek. Jedna kniha byla odlišnější než druhá, všechny ale nesmírně povedené, takže je ráda doporučuji dál. Stíny nad zálivem jsou skvělým psychologickým románem o životě jedné malé komunity a dávné tragédii, která životy jejích aktérů nikdy neopustí. Morgenland je vynikající český počin od známého Richarda Skláře, odehrává se ve dvou rovinách – současnosti a za druhé světové války, a je to nejen napínavé, ale taky jazykově naprosto úchvatné čtení. Zoopisník Miroslava Bobka zase čtenářům přináší veselé, vtipné, poučné, zajímavé, ale také smutné příběhy ze zvířecí říše. Poslední novinkou z Cosmopolis pak byl Chlapec, který přežil pochod smrti od Pavla Taussiga, která čtenářům předestírá velmi silný životní příběh chlapce, který v jedenácti letech zažil pochod smrti. Kniha je navíc skutečným grafickým skvostem plným dobových dokumentů, díky čemuž vyčnívá z řad příběhů z druhé světové války a čtenáři poskytuje opět o něco hmatatelnější vjem z příběhu, který se na stránkách knihy odehrává.
📖 Recenze - Zoopisník Miroslava Bobka
Lucka z nakladatelství Jota mi v červnu poslala skvělou romantickou knížku Život zn. Hygge. Tohle sladké vyprávění mě mile překvapilo, jedná se o inteligentní a inspirativní román pro ženy, z něhož dýchá pohodová a příjemná atmosféra.
Také další novinka byla recenzním výtiskem. Tentokrát mi jej poslala sama autorka, Maya Sinay. Bohužel, její kniha Navždy mě vcelku zklamala, příběh byl plný klišé, neměl pro mě žádný strhující či překvapivý vývoj, a navíc byl psán až téměř dětinským jazykem, který postrádal jakoukoliv vyspělost a vytříbenost.
V červnu mi do knihovny přibyla také fyzická podoba hitu letošního května, novinky Ink od Alice Broadway, kterou mi poslalo nakladatelství Moba. Tahle knížka, na které mě baví obsah i obal, je skvělá, a jsem moc ráda, že mi její papírové vydání v knihovně nechybí, protože… panebože, musím to vysvětlovat? Ta obálka se povedla tak neskutečně moc, až to pěkné není.
Z Grady mi v červnu dorazila k recenzi ještě jedna jejich novinka, a sice román pro fanoušky knih Než jsme se poznali a Hvězdy nám nepřály. Kniha Normálně jiní vypráví příběh mladé dvojice, jejíž láska je vystavena překážkám větším, než si oba zaslouží. Přestože jsem si čtení užila, ověřila jsem si, že jsem na zamilované young adult knihy už trochu stará, anebo prostě jen hodně skeptická. Pokud vás ale dvě zmíněné knihy, které čtenáře lákají i na obalu novinky Normálně jiní, bavily, je tahle knížka pro vás to pravé.
Poslední knihou na recenzi bylo v červnu Dítě Svobody, ke kterému jsem přišla jako slepý k houslím v rámci setkání se Sharon Bolton v Knihách Dobrovský, kde si pro blogery nachystali výběr několika novinek k recenzi a já jsem sáhla právě po této. Upřímně, neměla jsem od knížky nijak velká očekávání, ale musím říct, že jsem byla mile překvapená. Je to vskutku originální thriller, kterému nechybí spousta akce, spád děje, a také správná hlavní hrdinka, která je sice drsňačka par excellence, ale která si vás svou svérázností snadno získá.
Měsíc jsem v Levných knihách zahájila, a také ukončila. Neodolala jsem knihám Jamese Carola, z nichž první dvě už sice mám doma v hardbacku, ale chtěla jsem i tu třetí a tak nějak mi z toho vyšlo, že se mi vlastně vyplatí si to celé pořídit ještě jednou v paperbacku. Logika level milion, co vám budu vyprávět.
Ohromnou radost jsem si pak udělala knihami od Jan Ellis. Už mám doma The Bookshop Detective, moc jsem si přála A Summer of Surprises a když jsem v poličce objevila ještě další titul, o jehož existenci jsem neměla ani tušení? Byla jsem nadšená. Teď už mi nádherně zdobí knihovnu a těším se, až se do knížek pustím.

5 komentářů :

  1. znam akorat Cerveny vrch a ten me bavil, co se tyce lk, ja na ni nemam az taove stesti, mam pocit, ze tam toho pro me moc nebyva :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem tam objevil knihu Konečná, ale můžu říct, že to nebyla špatná kniha a plus i Červený vrch. :)

    OdpovědětVymazat
  3. V levných knihách už jsem dlouho nebyla, ale obávám se, že až nastoupím zpět do práce, budu tam pečená vařená, protože je budu mít za rohem, a to doslova. Polámané panenky mám také, na ostatní od autora se budu muset podívat :D Díky za připomenutí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si v červnu - hned na začátku měsíce - pořídila kromě pátého dílu zbytek knih Harryho Pottera v němčině, takže tak čtyři knížky. Byla to taková invaze do Neoluxoru. Modrý si odnesl několik encyklopedií a oba jsme z toho měli docela Vánoce. :D

    Za chvíli už budeš ve správné časové rovině s přírůstky, skvělá práce! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Toho je :) Já se stále nákupům vyhýbám jak čert kříži, takže levným knihám velkým obloukem a kolem Budget books jsem šla, ale nešla jsem dovnitř, to mám ale sebekázeň, co? :D

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates