PŘEČTENO | Červen 2018

Tak už to konečně s těmi mými resty není tak špatné. S koncem prázdnin si dovolím poslední ohlédnutí za letošním prosluněným červnem, který kromě úžasného počasí přinesl i hromádku bezvadných knížek, které bych ráda doporučila dál.
Červnové čtení jsem zahájila se žhavou novinkou od nakladatelství Domino, zatím posledním dílem série s Lacey Flintovou od S. J. Bolton, knihou Temné říční proudy. Jak už to u Sharon bývá, i zde se dočkáme naprosto strhujícího vyprávění, které vás od prvního momentu drží u čtení jako přikované, a nepustí vás do posledního řádku. Hrozivé, a zároveň nádherné prostředí Temže je jen třešničkou na dortu.
Od thrillerů jsem odbočila k nesmírně silnému lidskému příběhu plnému lásky, oddanosti a přátelství. Slunečnice, ač kniha smutná a teskná, vás zvláštním způsobem pohladí po duši. Sarah Winman se mi zapsala do srdce a já se nemohu dočkat, až si ho nechám zlomit i jejími dalšími knihami.
A zpět k mému oblíbenému žánru. Prvotina mladé české spisovatelky Anny Musilové byla jedním z mých největších těšení letošního roku. Nemohla jsem se dočkat, až budu debut své milé přítelkyně držet v ruce... Dočkala jsem se v druhé polovině června a rovnou jsem se do knihy Černooká zamilovala. Aniččin jazykový projev je nesmírně vyspělý, květnatý, vyprávění je plné momentů, které nečtete, ale prožíváte. Ač má kniha v popisu zaměření na čtenáře young adult, já si troufám tvrdit, že tahle knížka potěší i ty starší z nás a že tak svůj zamýšlený žánr výrazně přesahuje.
Novinka nakladatelství Jota Chovejte se jako kočka, to pro mě byla čtenářská povinnost. Jsem veliký kočkomil, takže mi tato malá útlá knížka nemohla uniknout. Návod jak žít podle koček je vtipný, ale také poučný a inteligentní. Odráží se v něm autorova láska ke kočkám i odhodlání prožít svůj život jinak, než v běhu.
Velkým překvapením pro mě byla novinka od nakladatelství Moba, young adult dystopie Ink. Tahle kniha dalece, ale opravdu dalece vybočuje z mého čtenářského záběru, přesto jsem si ji užila, bavila mě, a díky konci se samozřejmě nemůžu dočkat dalšího dílu, který naštěstí vyjde ještě letos. Mobě se navíc fenomenálním způsobem podařila obálka, která je zkrátka přenádherná.
Celý měsíc jsem uzavřela parádní sci-fi Na odvrácené straně. A bylo to dokonalé. Zvrhlé, nesmírně legrační, drsné, místy snad až nechutné, plné tragikomických okamžiků i naprostých absurdit. Tahle kniha bez výjimky dostála tvrzení, že je to ta správná volba pro fanoušky Quentina Tarantina. Je! Na odvrácené straně určitě není čtení pro každého, ale pokud vám poněkud temný humor sedí, bude se vám líbit.

3 komentáře :

  1. Ink teď čtu taky a zatím mě to dost baví. Poslední dobu čtu jen fantasy a je fakt, že tahle je dost originální :-)

    OdpovědětVymazat
  2. V červnu jsi přečetla samé skvělé knihy! Za to já měla červen více než slabý - pouze jednu knihu a to Osm. Za to srpen bude měsíc "rekordu" :))

    OdpovědětVymazat
  3. Slibuji, že si Černookou někdy přečtu. :)

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates