PŘÍRŮSTKY | Květen 2018

Než zase všichni spustíte, že je srpen a já se tu hrabu s květnem... já o tom vím! 😂😂😂 Jenže moje obsesivně kompulzivní já prostě nemůže všechny tyhle přehledové články, s nimiž jsem nabrala ten nechutný skluz, vynechat. Prostě to nejde. Takže jsem tu s květnem a věřte, že to postupně dotahuju. V září už to bude všecičko v pořádku 😊
Květen byl recenzní měsíc - veškeré novinky, které mi v knihovně přibyly, byly recenzní výtisky. A protože byl jeden lepší než druhý, jsem ráda, že je vám mohu i takhle trochu zpětně ukázat, třeba se někdo ještě dodatečně inspiruje 😉

Povídejte, zaznamenali jste některou z knih, nebo jste nějakou četli?

První a hned velmi žhavou novinkou byl první recenzní výtisk v rámci nové spolupráce s knihkupectvím Oxford Bookshop, a sice nejnovější kniha uznávaného autora Simona Mawera, Prague Spring. Naprosto úžasné čtení a velké doporučení všem milovníkům kvalitní literatury, která je bohatá nejen tématem, ale i jazykem. Pokud ale se čtením v angličtině teprve začínáte, možná si počkejte na překlad, úplně jednoduché čtení to není.
Z nakladatelství Domino v květnu dorazila úchvatná, božská, dechberoucí Madona z hor. Velký příběh o malých lidech - tohle já prostě můžu a Madona mě snadno dostala nádhernými popisy italského prostředí, smutnou syrovostí samotného příběhu i nádherným jazykem. A také - a teď se ozve povrchní Kristýna - naprosto skvostnou obálkou.
Další květnovou novinkou byla první kniha šestice začínajících autorů, příznačně nazvaná Šestero. Šest hororových povídek, které sice měly své mouchy, je podle mě nejen chvályhodným počinem mladých lidí, ale také super příslibem jejich spisovatelské budoucnosti. Doporučuji hlavně těm, kdo s žánrem teprve začínají. Nebo stejně ostudným strašpytlům, jako jsem já.
O jeden z mých nejlepších čtenářských zážitků letošního roku se mi postarala Marie z nakladatelství Cosmopolis, která mi poslala k recenzi knihu Slunečnice. Bože, tohle bylo tak krásné, tak smutné, tak silné, tak skvělé. Doporučuji a jen doporučuji, tohle si prostě chcete přečíst. Všichni.
Další zásoba čtení pak dorazila opět z nakladatelství Domino. Jednak jsem od nich dostala krásnou novou edici knihy Už mě vidíš? od oblíbené Sharon Bolton, která je v prvním vydání už beznadějně vyprodaná, a mohla jsem se tak pustit do vychvalované série s Lacey Flintovou. Téma Jacka Rozparovače mě moc bavilo, stejně jako klasická autorčina překombinovanost. Sharon Bolton je prostě skvělá, o tom není pochyb.
Potvrdil mi to ostatně i zatím poslední díl zmiňované série, čerstvá novinka Temné říční proudy. Pod rukama Sharon Bolton neožívají jen postavy, ale i prostředí, v tomto případě děsivá a zároveň nádherná Temže. Navíc oceňuji, že autorka píše zcela bez spoilerů, a já se tak mohu v klidu vrátit ke dvěma předchozím dílům. A že se na ně těším!
A knihkupectví Oxford Bookshop mě v květnu zásobilo skvělým čtením ještě jednou. Dostala jsem od nich k recenzi novinku mé oblíbené Karin Slaughter, Pieces of Her. Bez přehánění, tohle je podle mě zatím snad nejlepší kniha autorky, dostala mě vážně hodně a přestože jsem během čtení měla určité výtky, celkovým výsledkem mě Slaughter dokázala přesvědčit, že každý drobný detail v knize měl svůj velký význam. Boží záležitost, kterou si milovníci kvalitních thrillerů nesmí nechat ujít. Moc a moc doporučuji!
Jako supermilou pozornost jsem od Oxford Bookshop našla v balíčku i loňskou novinku, The Good Daughter. Chystám se na ni brzy, možná ještě v létě možná na podzim, ale těším se moc.
Předposledním přírůstkem je pecka od nakladatelství Leda, Na odvrácené straně. Božínku, tohle tedy byla věc. Tahle kniha je zatraceně divná a ujetá, ale taky naprosto božská, plná inteligentního i méně inteligentního humoru, bizarních situací, akce a napětí. Námět mi přišel stejně praštěný jako geniální, a celkově mě kniha přesvědčila o tom, že si od autora chci přečíst i jeho další tituly. Popisek "pro fanoušky románu Marťan a filmů Quentina Tarantina" to vystihuje naprosto dokonale - pokud vás zaujal, je tahle knížka to pravé pro vás.
Poslední květnovou novinkou pak byl titul Chovejte se jako kočka, který vydalo nakladatelství Jota. Zapomeňte na hygge a lykke, inspirujte se u koček! Jako člověk, který s těmihle noblesními bytostmi žije celý život jsem se při čtení skvěle bavila. Chovejte se jako kočka totiž není jen holým návodem, jak žít lépe, ale humorně glosuje kočičí i lidské návyky a je tak prima poučným, motivačním i odpočinkovým čtením.

2 komentáře :

  1. opet hromadka knih :) me lakalo Na odvracene strane, uz jsem ji drzela v ruce a premyslela, jestli ji vzit, ale nakonec zatim ne, nevim, jestli by se mi to natolik libilo, abych si to musela koupit...

    OdpovědětVymazat
  2. Věř mi, plně to chápu! Já mám taky potřebu všechno evidovat, zaznamenávat a přehledovat. Jenže na blogu už to tak dlouho nevypadá, protože to bych nikdy neměla šanci dohnat a mám pocit, že by to ani mé čtenáře nezajímalo. Ale vedu si dva diáře a deník, do toho plánovací sešit. Plus kroniku mě a Modrého. Teď jsem si začala dělat čtenářský deník k maturitě a vypracovávám témata na angličtinu a dějepis. Tolik papírů... Ale neuvěřitelně mě to baví. :D

    Tak se měj hezky a držím palce, ať skluz doženeš. :D

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates